وزیر آموزش و پرورش خبر داد: صدور ۹۰۰۰ مجوز تاسیس پیش‌دبستانی

17-296.jpg

وزیر آموزش وپرورش از صدور ۹۰۰۰ مجوز راه‌اندازی مراکز پیش دبستانی در سال ۹۱ درسراسر کشور خبر داد.

به گزارش سرویس « آموزش وپرورش» ایسنا، حمید رضا حاجی بابایی در کارگاه آموزشی و توجیهی سند تحول بنیادین استان البرز، اظهار کرد: مربیان پیش دبستانی در اولویت دریافت مجوز راه‌اندازی این مراکز هستند و وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به این افراد دارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس دولتی در صورت داشتن فضای آموزشی مازاد، می توانند این فضاها را به صورت قانونی دراختیار مراکز پیش دبستانی قرار دهند، افزود: تمامی شرکت‌ها و نهادهای دولتی وغیردولتی در صورت تمایل می توانند برای دریافت مجوز راه اندازی به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

حاجی بابایی در ادامه اصل و اساس سند تحول بنیادین رامعلم عنوان کرد و گفت:‌ عزتمندی و ارتقای جایگاه و شان معلم در راس اقدامات وزارت آموزش و پرورش است تا به دنبال آن بتوانیم، دانش آموزانی خلاق، کارآمد، ماهر ودینی تربیت کنیم.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه ۱۸۰ هزار کلاس درس درسال های گذشته درنوبت بعدازظهر اداره می شد، افزود: با اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت آموزش وپرورش تاکنون ۱۲۰ هزار کلاس درس به نوبت صبح منتقل شده است و برنامه هایی درخصوص تک نوبته کردن سایر کلاس های نوبت عصر نیز داریم.

وی دوره ابتدایی را مهمترین دوره تعلیم و تربیت کشور دانست وافزود: پنج ساله بودن دوره ابتدایی نمی‌توانست فرصت کافی را برای تربیت وپرورش دانش آموز ایجاد کند که با استقرار نظام آموزشی ۳-۳-۶ و راه اندازی کلاس ششم ، این فرصت پرورشی ایجاد خواهد شد.

حاجی بابایی افزود: سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی به عنوان مسئول تهیه کتب درسی و تدوین محتوا، درکیفیت بخشی آموزش، گام های مهم واساسی برداشته است که ازآن جمله می توان، تهیه بسته های آموزشی، CD وDVD های آموزشی وکتاب کارمعلم را نام برد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سمیه:

    سلام من با۳ سال سابقه در زمینه مربی ورزشی و ۱۰ سال سابقه مسابقات ورزشی و گواهی آموزش قرآن دارای مدرک مربیگری پیش دبستانی با لیسانس دبیری علوم با معدل ۱۷٫۹۳ از سال ۹۱ دنبال تاسیس پیش دبستانی بودم هنوز که تو تیر ۹۲ هستیم از نتیجه خبری نیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.