وزیر ارتباطات خبر داد: ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت پهنای باند داخل کشور

وزیر ارتباطات خبر داد: ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت پهنای باند داخل کشور

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به افزایش پهنای باند داخل کشور که امروز با ۵۰۰ گیگابیت برثانیه، ظرفیت در داخل کشور را تامین کرده است گفت: فکر می‌کنم از نظر تامین زیرساخت‌ها چیزی کم نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره امکانات و ظرفیت‌هایی که این وزارتخانه می‌تواند در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهند، گفت: حوزه ارتباطات به عنوان بهترین دوست محیط زیست می‌تواند کمک‌های زیادی در حفظ محیط زیست و ارتقای کیفیت زندگی داشته باشند.

رضا تقی‌پور با اشاره به مباحث مطرح شده درباره دولت سبز، گفت: با توجه به محورهای تعیین شده درجهت ایجاد و رونق دولت سبز حرکت می‌کنیم؛ در این میان یک بحث دولت الکترونیکی است که خوشبختانه امروز با ایجاد زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده توسط این وزارتخانه و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی بیش از هزار و ۴۰۰ خدمت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

او ادامه داد: این ظرفیت در کشور بسیار ارزیابی می‌شود و می‌توان گفت به طور کلی یک چهارم از کل خدماتی است که می تواند به صورت الکترونیکی در کشور ارائه شود و همچنین سه چهارم از خدمات یا تقاضاهایی که داریم میسر است تا در این میان هم مردم با فرهنگ توسعه دانش و فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک آشنا شوند و هم دولت و هم دستگاه‌های اجرایی بتوانند با آمادگی داخلی دستگاه‌ها و ارائه خدمات الکترونیک به اهدافشان نزدیک شوند و پیش بینی شده این میزان در برنامه پنجم توسعه به ۷۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: بحث دوم بحث رویکرد شبکه‌ای و مرتبط با صنایع و مراکزی است که به هر صورت از نظر آلایندگی محیط زیست به خود اختصاص می‌دهند و تجربه در دنیا نشان داده با این رویکرد می‌شود آلایندگی‌ها را هم در صنعت و هم خدمات در حمل و نقل کاهش داد که این موضوع با همت سازمان محیط زیست شروع شده به شکل وسیع با توسعه این فن‌آوری‌ها و رویکرد شبکه‌ای می‌توانیم به کشورمان در حفظ منابع، جنگل‌ها و آب و از همه مهمتر در فضای تنفسی و هوای پاک کمک کنیم.

او درباره مصوبه الزام اتصال شبکه‌ی اجرایی گفت: شبکه ملی اطلاعات که پیش‌تر به آن پرداخته‌ایم هم به این موضوع پرداخته و این تاکید وزارت است تا پایان برنامه پنجم توسعه که امسال در سال دوم آن هستیم، به این شبکه متصل شوند.

به گفته تقی‌پور تامین امنیت در این فضا بحث مهمی است همچنین از نظر کاهش هزینه‌ها در کشور نقش خواهد شد. تامین پهنای باند مورد نیاز همه دستگاه‌ها در برنامه را داریم که به مرور زمان از سال دوم برنامه پنجم با ایجاد مراکز داده‌های استانی در همه استان‌ها به این کار سرعت بیش‌تری می‌بخشیم.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: این الزام امروز و در گذشته در بحث ایجاد اتصال مراکز میزبانی به داخل کشور وجود داشت و امروز بالای ۹۵ درصد از مراکز میزبانی دستگاه‌های دولتی در داخل کشور است و این باید به بخش خصوصی تعمیم داده شود. به ویژه بخش خصوصی که در این مرحله می‌تواند کمک موثری به بخش دولتی داشته باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.