وزیر ارتباطات خواستار اعمال حاکمیت رگولاتوری شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید در حوزه فعالیت اپراتورها اعمال حاکمیت کند. 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاحییه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مخابرا ت و اطلاع رسانی با اشاره به مطلب فوق گفت: این اعمال حاکمیت به معنای نظارت جدی بر اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا آنچه که در پروانه این اپراتورها پیش بینی شده، عملیاتی شود.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته کنونی نیز همین مسیر را طی کرده اند، افزود: از اپراتورها نیز می خواهم که در زمینه توسعه در حوزه ICT بیش از کسب درآمد، به مسائل ملی، بیشتر توجه کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱، مردم یکصد و ۳۰ هزار میلیارد ریال بابت تلفن ثابت و همراه به اپراتورها پرداخت کرده اند، گفت: از این مبلغ حدود ۳۰ درصد به خزانه دولت واریز شده، اما چقدر از آن برای توسعه زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است؟ 
 
واعظی افزود: توسعه در حوزه ICT، بحثی است که همه باید به آن توجه کنند و این تفکر که دولت، فقط زیرساختها را توسعه بدهد و اپراتورها درآمد کسب کنند، درست نیست. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:در زمینه توسعه زیر ساختها باید به مکانیزم درستی برسیم و پروژه های زیر ساختی که از نظر امنیتی مهم است از سوی دولت و توسعه در سایر سایر موارد از سوی اپراتورها انجام شود. 
 
 
وی با اشاره به حمایت و توجه ویژه به بخش خصوصی از سوی وزارت ارتباطات تصریح کرد : توسعه در حوزهICT  فقط مختص شهرهای بزرگ و مناطق درآمد زا نبوده و باید در سراسر کشور بویژه در مناطق محروم عملیاتی شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.