وزیر ارشاد:در جنگ نرم ، زور بازو کارگر نیست

خبرگزاری آریا – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ واقعی و تمام عیار در فضای مجازی است و بیش از همه ایران اسلامی مورد هجوم است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سیدمحمد حسینی در مراسم رونمایی از پورتال کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه ایران اسلامی در مقابل زیاده طلبی های نظام سلطه ایستاده است، افزود: به همین علت آنها هم جنگ اقتصادی و هم سیاسی و هم جنگ نرم و فرهنگی با کشورمان دارند.
وی با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای نیز باید بر مشکلات قالب شویم، گفت: در این زمینه نیز باید دستاورد داشته باشیم و آنها را به چالش بکشیم.
حسینی ادامه داد: نقاط ضعف سلطه گران کم نیست و آنها در زمان های دور برده داری می کردند و پس از آن ملت ها را استعمار می کردند و هم اکنون نیز به نوعی منابع را غارت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جنایات آنان کم نیست و آنها هم اکنون خودشان دچار بحران هستند و می توان آنها را به چالش کشید.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی پورتال کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: کارکنان این پورتال نه تنها باید تلاش کنند پاسخگوی شبهات باشند بلکه باید ابتکار عمل را دردست بگیرند.
وی خطاب به آنان افزود: شما باید با آموزش نیروهای نخبه و فراگیری زبان در عرصه بین الملل نیز فعالیت کنید چراکه جهان تشنه است و سوالات زیادی دارند که باید به آنها پاسخ دهیم.
حسینی گفت: مسجد جای الفت و صمیمیت مومنان است و این محیط به انسان روحیه خودباوری و اعتماد به نفس می دهد و فعالان در این عرصه می توانند هرکدام براساس ذوق و اندیشه خود گوشه ای از کار را انجام دهند و در جهت رشد و اعتلای جامعه و مبارزه با جنگ نرم تلاش کنند.
وی تاکید کرد: در جنگ نرم باید افراد را قانع و متقاعد کرد و زور بازو کارگر نیست بلکه فکر و اندیشه است که می تواند موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در منطق اسلامی برتری وجود دارد، افزود: اگر به خوبی مضامین اسلامی را ارائه دهیم می توانیم دلهای انسانهای منصف را جذب کنیم.
حسینی اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد و روحانیت می توانند جوان ها را جذب کنند و به آنها جهت دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.