وزیر ارشاد:سینمای ایران همچون ملتش در مسیر حقیقت گام بر می دارد

۲۱ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران عصر روز شنبه ۲۰ آبان مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت، با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، احمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، شفیع آقا محمدیان مدیرعامل بنیاد سینمایی مستند و تجربی و جمال شورجه کارگردان در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن، شفیع آقا محمدیان مدیرعامل بنیاد سینمایی مستند و تجربی در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به فیلمسازان و وزیر ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: ما امسال با افزایش ۱۵ درصدی در جشنواره بین المللی سینما حقیقت روبرو بودیم و مستندسازان باید این جشنواره را برای خودشان بدانند.
وی افزود: دو فیلم از این جشنواره به هلند راه یافته است که این خود یک نوع موفقیت محسوب می شود.
آقامحمدیان ادامه داد: امسال در ۲۲ دانشگاه فیلم های مستند به نمایش درآمد و قرار است نشریه هفتگی سینما حقیقت به سریعی راه اندازی شود.
جواد شمقدری مدیرسازمان سینمایی در ادامه مراسم اظهار داشت: برگزاری این جشنواره نشان از جایگاه سینمای ایران دارد جشنواره حقیقت جزء جوان ترین جشنواره سینمای ایران است و در دوره ششم نشان داد با رفتار خوبی که داشته به جایگاه مطلوبی رسیده است.
وی تصریح کرد: سینمای مستند می‌تواند زبان پویا و حقیقت یافته یک ملت باشد در سینما حقیقت فیلمساز خود را با واقعیت و موضوع تطبیق می دهد و در صورت جدی گرفتن این سینما بهتر می توانیم به عمق و محتوای خود دست پیدا کنیم.
در ادامه مراسم با حضور دکتر سید محمد حسینی، احمد میرعلایی، جمال شورجه، جواد شمقدری و شفیع آقا محمدیان از هدایت الله بهبودی مستندساز پژوهشکده تاریخ، سید حسین صافی و محمدرضا اصلانی مستندساز تقدیر به عمل آمد.
در ادامه مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این جشنواره عنوان کرد: اگر سینما در دنیا نام زیبای حقیقت را برای خود انتخاب کند جزء سینما ایران وجود ندارد چرا که این سینما همچون ملت قهرمان ایران در مسیر حقیقت گام برمی‌دارند.
وی افزود: هنر و فرهنگ فراتر از چارچوب های سیاسی و اقتصادی می تواند گام های بلندی را بردارد و هنرمندان باید بر این رسالت خطیر واقف باشند و اشخاصی که نگاه منفی دارند با دید مثبت سینمای ایران را همگام با ملت ایران و پیشرفت های آن معرفی کنند.
حسینی ادامه داد: دشمنان این ملت نمی‌گذارند صدای مردم ما به گوش جهانیان برسد و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحریم کردند. آنها تحمل حرفی که سبب بیداری شود را ندارند فیلمهای مستند فیلمسازان ما باید در این مسیر حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: سینمای ایران جایگاه خوبی در عرصه جهانی دارد و  جشنواره های ایران با استقبال گسترده روبرو می شود.
و در پایان مراسم از برگزیدگان این جشنواره با اهدای جوایزی تقدیر شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.