وزیر اطلاعات: قرار بود بعد از نشست مسکو حمله عظیم سایبری علیه تاسیسات ایران انجام شود

وزیر اطلاعات: قرار بود بعد از نشست مسکو حمله عظیم سایبری علیه تاسیسات ایران انجام شود

وزیر اطلاعات با اشاره به مفهوم حقوق بشر اظهار کرد: حقوق بشر به معنای حقوق انسان و کرامت ذات انسان، دارای ادبیات گسترده و غنی در منابع اسلامی ما است.

58-56.jpg

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنیت ملی»، با اشاره به موضوع حقوق بشر و امنیت ملی و نیز جنگ نرم دشمن، گفت: حقوق بشر در زمره مباحث سهل و ممتنع است که دنیای علوم انسانی را در بر گرفته و دامنه وسیعی از علوم مختلف را در خود دارد. به عنوان مثال از حقوق جزا، جرم‌شناسی، مباحث اقتصادی، علوم ارتباطات و حتی محیط زیست می‌توان نام برد که ارتباط تنگاتنگی با آن دارد و امروز وارد عرصه بین‌المللی شده است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار کرد: اطلاع پیدا کردیم حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسکو علیه تاسیسات ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی کردیم. ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف کرده که در حمله به فضای سایبری ایران به مشکل جدی برخورد کرده و این مساله به دلیل اقتدار بالای ایران است.

مصلحی ادامه داد: راهکار دیگر برای مقابله با غرب، تشکیل گروه یا کمیته مشترکی متشکل از کشورهای آسیایی است که از سوی غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند و راهکار دیگر، ارائه مدلی همگرا برای تسلط به مواضع نرم کشور در حوزه حقوق بشر است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه “ما به خوبی می‌توانیم از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم”، تاکید کرد: ما آمادگی همکاری در این بحث را داریم.

وی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: مقابله با اخلال در انتشار پیام مقدس اسلام در حوزه افکار عمومی، تعیین سخنگوی حقوق بشری به شکلی که به صورت دائم به پرسش‌ها و اظهارنظرها راجع به وضعیت حقوق بشر در غرب پاسخگو باشد، تقویت تشکل‌هایی مردم‌نهاد و سازمان‌هایی که توان پاسخگویی به اتهامات غرب را دارد و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم و نخبگان، از جمله راهکارهایی است که در مقابل غربی‌ها باید استفاده کنیم.

مصلحی در پایان گفت: بحمدالله دستگاه اطلاعاتی این نظام برای اولین‌بار در طول ۳۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از انسجام خوبی برخوردار است و این انسجام نشان می‌دهد که دستگاه قضایی در اقتدار بالایی قرار گرفته و ظرفیت، اطلاعات و توان خوبی دارد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.