وزیر امور‌خارجه iبه همراه هیئتی از پارلمان iبه میانمار مسافرت می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از مسافرت وزیر امور خارجه کشورمان iبه همراه هیئتی از مجلس iبه میانمار، طی ماههای آتی خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره iبه استمرار جنایات هولناک و قتل‌عام مسلمانان میانمار گفت: استمرار فجایع میانمار جای تأسف دارد، اما تأسف‌بارتر از آن سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق‌بشری است که هیچ عکس‌العملی نسبت iبه این جنایات نشان نمی‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای مجامع بین‌المللی و حقوق بشری، بشریت معنای واحدی ندارد و آنها در برخورد با نوع بشر با سیاست‌های دوگانه برخورد می‌کنند، افزود: جای سوال دارد مجامعی که هر روز علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه و گزارش تفسیریات حقوق‌بشری صادر می‌کنند، چگونه است که جنایات میانمار را نمی‌بینند و هیچ‌عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره iبه تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون جهت بررسی وضعیت مسلمانان میانمار، تصریح نمود: طبق مکاتبات انجام گرفته با وزارت امور‌خارجه کشورمان، علی اکبرصالحی برنامه مسافرت iبه میانمار را در دستور کار خود دارد که درخواست وزارت امور‌خارجه آن بود که هیأت پارلمانی نیز وی را در این مسافرت همراهی نمایند، لذا در حال‌حاضر منتظر برنامه‌ریزی مسافرت از سوی وزارت امور‌خارجه هستیم که iبه احتمال بسیار، طی یک ماه آتی برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ کنسولگری یا سفارتخانه‌ای در میانمار ندارد، خاطر نشان نمود: سعی برآن است که در این مسافرت، یک سطح روابط دیپلماتیک با دولت میانمار تعریف شود.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.