وزیر بهداشت خبر داد: انجام بیش از ۷۰۰ عمل جراحی بر روی مجروحان حادثه زلزله‌

در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی؛

خبرگزاری آریا- مرضیه وحید دستجردی  از انجام ۷۰۰ مورد اعمال جراحی بر روی آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی بستری در بیمارستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان آریا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه بازدید خود به همراه وزیر کشور از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی با تسلیت به بازماندگان این حادثه اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارائه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان بسیار مناسب بود.

وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۳دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۳۴۰ تکنسین اورژانس برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان زلزله در آذربایجان شرقی اعزام شده است و هم اکنون نیز بیش از ۷۰۰ مصدوم و مجروح در بیمارستانها بستری هستند و اعمال جراحی بر روی آنها صورت پذیرفته است.

وی با تشکر از دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل و تبریز و تمام پرسنل اورژانس و درمانی گفت: تاکنون چند بیمارستان تبریز و چند بیمارستان دیگر آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی را تحت پوشش درمانی قرار داده‌اند و از شب گذشته نیز ۷۰۰ عمل جراحی بر روی این آسیب دیدگان صورت گرفته است.

وزیر بهداشت در پایان گفت:بنده با حضور وزیر کشور بازدیدهای متعددی از بیمارستانها و مناطق زلزله‌زده داشتیم و شاهد وضعیت مناسب بهداشتی و درمانی بوده‌ایم و اقدامات بیشتر روانشناسی و روانپزشکی نیز برای آسیب دیدگان این زلزله در حال انجام است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.