وزیر بهداشت خبر داد: پایش گسترده اورژانس‌های بیمارستانی در سراسر کشور

Amir Pourmand-13-35.jpg

وزیر بهداشت ضمن اعلام اینکه روند بازرسی از اورژانس‌های بیمارستانی شدت می‌یابد، گفت: در مرحله دوم اجرای برنامه اصلاح اورژانس‌های بیمارستانی به سمت پایش و رصد کل اورژانس‌های سراسر کشور خواهیم رفت.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در توضیح آخرین وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی در کشورعنوان کرد: تمام بیمارستان‌های تهران که افزون بر ۳۰ هزار مراجعه کننده دارند به جز یک بیمارستان، همگی پزشک متخصص مقیم در اورژانس دارند که اغلب متخصص طب اورژانس هستند و در بیمارستان‌هایی هم که تک تخصصی هستند، پزشک متخصص در رشته مربوطه به صورت مقیم حضور دارد.

وی ادامه داد: جلساتی در این راستا برگزار شده است که طی آن‌ها، تمامی شاخص‌ها از جمله تعیین تکلیف بیماران ظرف ۶ ساعت، کاهش ترک اورژانس بیمارستان با رضایت شخصی، رضایت پرسنلی و کارانه‌های پرستاری مورد بررسی و رصد قرار گرفته‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به ارتقای جدی تمامی این شاخص‌ها در تهران گفت: این شاخص‌ها به روش‌های مختلف پایش می‌شوند، همچنین تیم‌های بازرسی ویژه وزارت بهداشت، تیم‌های بازرسی قطبی، میدانی و تیم‌های بازرسی معاونت درمان همگی پیگیر وضعیت اورژانس‌ها هستند و ارتقای جدی شاخص‌های اورژانس بیمارستانی را گزارش کرده‌اند.

وحید دستجردی با بیان این که پایش‌ها و رصد اورژانس‌های بیمارستانی ادامه می‌یابد، اظهار کرد: خوشبختانه این برنامه در سراسر کشور نیز پیاده می‌شود در همین راستا به روسای دانشگاه‌ها نیز چندین بار تاکید شده است که اورژانس‌های خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اجرای برنامه اصلاح اورژانس‌های بیمارستانی به سمت پایش و رصد کل اورژانس‌های سراسر کشور خواهیم رفت، گفت: سال گذشته ۵ مرتبه بازدید از اورژانس‌ها به عمل آمد که نتایج اصلاحات بزودی از سوی استان‌ها به بنده گزارش می‌شود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: مدت زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در جاده، همچنان ۱۴ دقیقه و در مناطق شهری ۷ تا ۸ دقیقه البته غیر از کلانشهرهایی چون تهران بویژه در مواقع ترافیک است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.