وزیر : تاکید بر حضور مشاوران آموزشی و تربیتی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش بر حضور مشاوران آموزشی و تربیتی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزار آموزش و پرورش ؛  دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در سالن اجتماعات منطقه ۳ آموزش و پرورش شهر تهران گفت : به جای افزایش ساعات کلاس ها باید کیفیت فعالیت های کلاسی افزایش یابد.
وی با بیان این که ساعت۱۲:۳۰دقیقه هر روز، کلاس های درس در مقاطع ابتدایی و راهنمایی باید تعطیل شود؛ افزود: وزارت آموزش و پرورش برنامه ای برای افزایش ساعت کلاس های درس ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش ساعت کلاس ها بیش از حد به دانـــش آموزان فشار می آورد و باعث افت کیفیت آموزشی می شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: مدیران مدارس سعی کنند به جای کلاس های اضافی به هوشمندسازی و کیفی سازی روند آموزشی بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: فقط کلاس های مشاوره ای می تواند به صورت فوق برنامه برگزار شود.

دکتر حاجی‌بابایی بر نظام مشاوره در مدارس تاکید کرد و ادامه داد: بر مبنای تحول بنیادین، نیاز امروز مدارس با گذشته متفاوت است، بنا بر این برای تخلیه انرژی دانش‌آموزان در مدرسه، به روز شدن آنها و پیشگیری از آسیب‌های اینترنتی باید دروس از طریق فناوری آموزش داده شود.

وی نظام مشاوره را برای تمام افراد کشور ضروری خواند و خواستار شکل‌گیری آن در سطح خانواده‌ها با کمک انجمن‌های اولیا و مربیان شد.

وزیر آموزش و پرورش؛ توجه به فرائض، اخلاق مداری و احترام به پدر و مادر را از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: در چارچوب این سند باید دانش آموزانی تربیت شوند که در پی خداشناسی و خودشناسی باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم به ارائه گزارش عملکرد انجمن اولیا و مربیان شهر تهران پرداخت و گفت: اولیای دانش آموزان در سال تحصیلی۹۰ -۹۱ ،۱۴ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به آموزش و پرورش کمک کرده اند.

سید علی یزدی خواه افزود: آموزش اولیا برای پیشگیری از اعتیاد، آگاه سازی دانش آموزان و اولیا در مواجهه با عرفان های کاذب، برگزاری کارگاه های آموزشی و ساماندهی سرویس مدارس از جمله اقدامات انجمن اولیا و مربیان شهر تهران بوده است.

همچنین در مراسم امروز دو نفر از اولیا و مربیان به نمایندگی درخصوص عملکرد این انجمن سخنانی ایراد کردند.


قدیمی ترین مطالب مرتبط

  • نحوه برگزاری هفته بهداشت روان در مدارس تهران اعلام شد
  • عکس/ صفحه احمدی‌نژاد در دانشگاه علم‌وصنعت
  • ۴۰سال‌ تحصیل در مقطع‌ کاردانی!+عکس
  • گرد تکانی کوه در زلزله (+‌عکس)
  • آخرین مهلت ثبت اطلاعات پایان نامه برای دریافت تسهیلات دکتری


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.