وزیر خارجه انگلیس: مداخله نظامی در سوریه را تایید نمی‌کنیم

alnashre-2.jpg

وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر آنکه کشورش مداخله نظامی در سوریه را تایید نمی‌کند، اظهار کرد که هیچ وزیر انگلیسی خواهان مداخله نظامی در سوریه نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با هوشیار زیباری، همتای عراقی‌اش اظهار داشت که کشورش مداخله نظامی در سوریه را تایید نمی‌کند، اما وقوع این مساله را هم بعید نمی‌داند.

وی با تاکید بر آن که هیچ وزیر انگلیس خواهان مداخله نظامی در سوریه نشده است، اظهار کرد: ما همچنان به بررسی این مساله می‌پردازیم و از تحقق دموکراسی که تمام گروه‌های سوری در آن مشارکت داشته باشند، حمایت می‌کنیم و موضع ما در این خصوص کاملا واضح است.

هیگ در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که دولت اسد محکوم به شکست است و دیگر نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی گفت که با زیباری بر لزوم یک دوره انتقالی برای ایجاد سوریه باثبات‌تر و دموکراتیک‌تر به عنوان تنها راه جهت ممانعت از جنگ داخلی یا فروپاشی کشور سوریه و هجوم آوارگان بیشتر به مرزها رایزنی کردند.

وی گفت: هر چه مساله سوریه زودتر حل وفصل شود برای عراق و کل منطقه بهتر است. به نظر ما ایجاد یک دولت انتقالی می‌تواند صلح و ثبات را به سوریه بازگرداند.

هیگ همچنین بر آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها با عراق در عرصه‌های مختلف به ویژه در مسائل نظامی تاکید کرد. هیگ از پایبندی کشورش برای حمایت از دولت عراق و مردم آن سخن گفت و از نقش منطقه‌ای عراق قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.