وزیر دادگستری از جامعه قضایی انتخاب شود/ لزوم تعامل میان سه قوا با وزیر حقوقدان

فروردین ۱۴۰۳

یک حقوقدان گفت: انتظار می‌رود کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود، یک حقوقدان برجسته و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

“رضی خانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ با توجه به شعارها و وعده‌های داده شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب در خصوص تشکیل یک دولت فراجناحی اظهار داشت: انتظار می‌رود کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود ، یک حقوقدان برجسته بوده و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شود، هیچ‌گونه سابقه قضایی نداشته باشد، قطعا جامعه حقوقی با رشد جدید مواجه نخواهد بود و زیرمجموعه آن نیز برای رشد مسائل حقوقی حرکتی نخواهند کرد.

خانی با تاکید بر اینکه وزرا با توجه به حوزه فعالیتی که در سطح کشور دارند باید شاخصه‌هایی داشته باشند، گفت: وزیر دادگستری باید خود از نظام حقوقی بوده تا مسائل حقوقی را درک کرده و اطلاعات قضایی و حقوقی نوینی را وارد هیئت دولت کرده تا لوایح حقوقی دولت به سرعت تصویب شده و به مرحله اجرا در آیند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه از وظایف وزیر دادگستری ارتباط میان سه قوه است، تصریح کرد: از ویژگی‌های خاص وزیر دادگستری برقراری ارتباط میان سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه است که هیچ یک از وزرای دیگر این شاخص را ندارند؛ در نتیجه وجود فردی با پشتوانه قبلی از داخل سیستم قضایی قطعا این ارتباط بیشتر شده و تعامل میان قوا بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.