وزیر دفاع ایران را بهتر بشناسیم

سردار احمد وحیدی در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد در رشته صنایع است.

سردار وحیدی از چهره‌های دفاعی و امنیتی کشور است که نقش مؤثری در تأسیس وزارت اطلاعات داشته و سوابق مدیریت ارشد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کارنامه وی وجود دارد.

وی مدتی تصدی معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع را عهده‌دار بود و در دولت نهم، پس از انتصاب سردار “مصطفی محمد نجار” به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

سردار وحیدی علاوه بر جانشینی وزیر دفاع در مناصبی چون ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت طرح و برنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به انجام وظیفه پرداخت.

وی در دولت نهم با حکمی از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور به عنوان نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور به خدمت پرداخت.

سردار وحیدی در سال ۱۳۸۸ از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۸۸، در جریان سومین روز بررسی وزرای کابینه دهم، هنگامی که نوبت به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید، قوامی(نماینده مجلس) که قرار بود به عنوان تنها مخالف سخن بگوید، از طریق منشی مجلس تغییر رأی خود را اعلام و دلیل این انصراف را گستاخی و رجزخوانی رژیم صهیونیستی درباره سردار وحیدی اعلام کرد و گفت: برای نشان دادن حمایت کامل و قاطع مجلس از ایشان در برابر این گستاخی صهیونیست‌ها، از وقت مخالفت خود صرف‌نظر می‌کنم و نه تنها رأی منفی خود را پس می‌گیرم، بلکه به ایشان رأی مثبت خواهم داد.

در پی این امر، نمایندگان با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از نظر قوامی اعلام کردند و به دلیل انصراف وی، نماینده موافق نیز صحبت نکرد و سردار وحیدی برای اعلام برنامه‌های خود به پشت تریبون رفت.

سرانجام در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ در جریان پنجمین و آخرین روز بررسی وزرای کابینه دهم، در پایان رای گیری، سردار وحیدی با کسب ۲۲۷ رأی موافق از مجموع ۲۸۶ رأی مأخوذه، ۵۴ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع رسماً به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم انتخاب شد.

گفتنی است وی با کسب بیش از ۷۹ درصد آرای نمایندگان، دارای بیشترین درصد جلب اعتماد نمایندگان مجلس در میان سایر وزرای پیشنهادی بود.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.