وزیر سابق ارتباطات: رایتل بیمار است

‘ محمد سلیمانی ‘ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روندکند عرضه سیم کارت های رایتل در کشور گفت: اپراتور سوم تلفن همراه بیمار است و این بیماری درونی است و مربوط به عوامل بیرونی نمی شود .
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متوسط دوره راه اندازی یک شبکه تلفن همراه سه ماه است ،حالا می گوییم یک سال ، الان سه سال از زمان شروع به کار اپراتور سوم گذشته و این تاخیر قابل قبول نیست .
وی افزود: پهن کردن چتر آنتن های تلفن همراه (BTS )‌ برای ارایه خدمات به یک تا دو میلیون مشتری اپراتور سوم ،‌کار یک سال بیشتر نیست .
سلیمانی گفت :‌ تحریم های اقتصادی را بعنوان عاملی برای کند کردن عرضه خدمات نسل سوم تلفن همراه قبول ندارم ، در حوزه ارتباطات تحریم بهانه است ، در این حوزه هیچ کس نمی تواند تحریم را به کشور ما تحمیل کند .
وی افزود: اپراتور سوم نمی تواند بهانه تحریم و یا کمبود سرمایه بیاورد، تحریم می تواند موجب کندی یکی ،دو ماهه در روند توسعه شود ولی این تاخیرهای طولانی می تواند ناشی از سوء مدیریت باشد .
سلیمانی در ادامه گفت: هر چند مسئولان رایتل گفتند کمبود سرمایه داریم ولی ندارند ،اگر بگویند مشکلشان تکنولوژی است باز هم قبول ندارم ، چرا که اگر مشکل تخصص داشتند ،‌باید سراغ دانشگاهها می آمدند که نیامده اند .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نهادهای نظارتی مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواست که به مسئولیت های خود در زمینه پایش عملکرد اپراتورها عمل کنند .
وی افزود: تلفن تصویری جزو مطالبات همگانی است وهمه حاضرند هزینه اش را پرداخت کنند وحوزه ای است که ارزش افزوده آن بسیار بالا است و نسبت به سرمایه گذاری میزان سود آوری بالایی دارد .
گفتنی اپراتور سوم تلفن همراه (‌رایتل ) از بهمن ماه سال گذشته شروع به عرضه سیم کارت های نسل سه در دو شهر کرج و تهران کرده است .

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.