وزیر علوم: کرسی‌های آزاداندیشی فرصت است نه تهدید/ پیکره آموزش عالی آسیب دیده نیست

4-123.jpg

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی فرصت است نه تهدید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خراسان، دکتر کامران دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی، در پاسخ به مطالبات مسئولان بسیج دانشگاه‌های کشور، ‌اظهارکرد: دولت یکپارچه است و کارهایی که از طرف من انجام می‌شود، با حمایت دولت است، همچنین پیکره آموزش عالی پیکره‌ای آسیب‌دیده نیست.

وی افزود: غالب این پیکره در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کند و این پیکره‌ همانند دیگر پیکرها ممکن است عناصری داشته باشد که با منویات نظام حرکت نمی‌کنند، آیا در همین پیکره دانشجویی این عناصر وجود ندارند؟ حال می‌گوییم نباید در پیکره اساتید اینگونه عناصری که با منویات نظام حرکت نمی‌کنند وجود داشته باشند.

دانشجو خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که برآیند حرکتمان این باشد که اهداف انقلاب و واقعیت‌ها را ببینیم و کتمان نکرده و آرمان‌هایش را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به ریشه‌ای بودن مشکلات دانشگاه‌ها، افزود: دانشگاه در زمان رضاخان زمانی که اوج غرب‌ستایی بود، ایجاد شد و دانشگاه را عینا از دانشگاه‌های خارج کپی‌برداری کردند و اصل مشکل ریشه‌ای ما به این برمی‌گردد.

دانشجو با بیان اینکه ۹۰ سال دانشگاه‌داری کردیم و در این سال‌ها عینا از غرب کپی‌برداری کرده‌ایم، تصریح کرد: مناسباتی که در دانشگاه‌های غرب است در درون دانشگاه‌های ما شناخته شده است، ۱۱ هزار نفر جزو فرهیختگان دانشگاه هستند که از این تعداد آیا یک‌هزار و ۱۰۰ نفر مقاله داده‌اند؟ آیا ۱۰۰مقاله در این سه سال در زمینه موضوعاتی که از طرف شما مطرح شد، نوشته شده است؟

وزیرعلوم افزود: کدام وزیر علوم بعد از ۳۰ سال از انقلاب بیان کرد که استاد سکولار در دانشگاه نمی‌خواهیم. من این کار را کردم برای اینکه دانشگاه جای تربیت است، حال چه کسی قرار است تربیت کند؟

وی با اشاره به روحیه تند و انتقادی حاضران در جلسه، گفت: مراقبت کنید، دشمن کمین کرده است و از همین فرصت‌ها استفاده می‌کند تا وارد فضا شود. یادمان باشد چه مقالاتی علیه انقلاب نوشته‌اند.

دانشجو با تاکید بر اینکه انقلاب امری مستمر است، تصریح کرد: این نظام محصول انقلاب است اگر خواستار ماندگاری نظام هستیم باید انقلاب باشد. این دولت مانند هر دولت دیگری مستحق نقد است.

وی با بیان اینکه سیستم وزارت علوم سعی دارد که همراه ملت باشد، گفت: روسای دانشگاه‌ها و مدیران دانشگاه‌ها را خود من انتخاب می‌کنم ولی با نمایندگانم مشورت می‌کنم؛ آنان از دلسوزان ملت ‌هستند.

وزیرعلوم در ارتباط با قانونمداری اساتید و مدیران، تصریح کرد: علاوه بر قانونمداری اساتید و مدیران شما هم باید قانونمدار باشید یکی از شاخص‌های بسیجی قانونمداری است و باید به ضوابط و مقررات احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مسئولان بسیج دانشگاه‌های کشور از جمله تربیت مدرس، دانشگاه سهند تبریز، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه آزاداسلامی مشهد، دانشگاه چمران اهواز، دانشگاه تربیت معلم کرج (استان البرز) حضور داشتند و به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.