وزیر فرهنگ تونس: سطوح خوب روابط فرهنگی ایران و تونس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی و فرهنگی /۰۸/۱۴
وزیر فرهنگ تونس گفت: روابط فرهنگی دو کشور در سطوح خوبی برقرار است.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما؛ مهدی مبروک وزیر فرهنگ تونس در دیدار با سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محورهای مشترک فرهنگی بین ایران و تونس اشاره نمود و افزود: هم اکنون نمایشگاه کتاب در تونس برپاست که جمهوری اسلامی ایران بسیار پرنشاط و خوب در این نمایشگاه شرکت نموده است.
وی اضافه نمود: هفته آینده نیز هفته فیلم و جشنواره سینمایی در تونس برگزار خواهد شد که سینمای آسیا به ویژه سینمای ایران در این جشنواره مورد تکریم قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ تونس گفت:‌ بیشتر مراکز فرهنگی ایران از جمله کتابخانه ملی و مراکز سینمایی در پی ایجاد روابط فیمابین قوی می باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش روابط در عرصه های فرهنگی با تونس را خواستار شد و گفت: آماده اجرای پروژه های سینمایی و تولید مجموعه های تلویزیونی تاریخی و مذهبی مشترک با تونس هستیم.
حسینی افزود: همچنین سازمان صدا و سیما آمادگی دارد سریال های تاریخی و مذهبی همچون اصحاب کهف، حضرت یوسف (ع) و حضرت مریم (س) را در اختیار شما قرار دهد تا در تونس نمایش داده شود.
وی گفت: هر سال جشنواره های بین المللی بسیاری از جمله جشنواره فیلم فجر در ایران برگزار می گردد که از حضور فیلم سازان تونس نیز در این جشنواره استقبال می گردد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین آمادگی داریم که کرسی های زبان فارسی و ایران شناسی را در تونس برپا کنیم.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.