وزیر نیرو خبر داد: افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق با اجرای طرح های مهر ماندگار

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۴:۲۷:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  وزیر نیرو از افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور با اجرای طرح های مهر ماندگار خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  “مجید نامجو” امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی شورای برق که با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار می شود، گفت: حدود ۲۳ نیروگاه در طرح مهر ماندگار تصویب شده است که از سوی وزارت نیرو پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح، حدود ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد.
طرح های “مهر ماندگار” طرح های ناتمام از دولت های گذشته است که دولت نهم و دهم با شناسایی این طرح ها و تمهید منابع و امکانات لازم برای اجرای آنها به گونه ای طراحی کرده است که تا پایان فعالیت دولت دهم، تمام این طرح ها اجرایی شود تا زیرساخت های کشور تکمیل شده و یک بستر آماده و مهیا برای خدمت رسانی به دولت های بعدی ارایه شود.
وزیر نیرو سپس گفت: در سال جاری که به دستور مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، باید در صنعت آب و برق نگاه ویژه ای داشته باشیم و با توان بیشتری در جهت رسیدن به اهداف خود حرکت کنیم.
نامجو گفت: امسال توقع از صنعت برق دو چندان شده است و امیدواریم که دستاوردهای مورد قبولی هم داشته باشیم.
وی با اشاره به پیش بینی تابستان گرم و طولانی، گفت: عملیات تعمیر اساسی نیروگاه ها در فروردین ماه امسال مثل سال گذشته به پایان رسیده و تعمیر دوره ای واحدها نیز در حال انجام است.
وی پیک مصرف تابستان امسال را ۴۴ تا ۴۶ هزار مگاوات پیش بینی کرد و افزود: تمام برنامه ریزی های لازم برای تابستان انجام شده است و باید با مدیریت مصرف و تبلیغات موثر و با آگاهی دادن به مردم درخصوص شیوه صحیح مصرف، تابستان سال جاری را به خوبی سپری کنیم.
وی در ادامه تامین برق کشور عراق را امر مهمی خواند و گفت: یکی از امور مهم در وزارت نیرو صادرات برق به این کشور است و عراق خواستار تامین برق این کشور به خصوص در فصل تابستان امسال شده است.
نامجو گفت: ارزش کار صنعت برق هم اکنون از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما به خوبی در این عرصه در صحنه خود را نشان داده ایم و باید با توان بیشتری حرکت کنیم و در کنار عراق، برای سوریه و لبنان نیز برنامه های موثری درنظر گرفته ایم.
وی همچنین یکی از مسایل مهمی که در صنعت برق باید به آن توجه شود، حساسیت نیروگاه هایی که به بخش خصوصی واگذار شده اند، دانست و اذعان کرد: نظام تنظیم مقررات برای نظارت بر این بخش به ویژه در بخش تعمیرات باید به خوبی عمل کند و این نیروگاه ها طبق برنامه وزارت نیرو حرکت کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
وزیر نیرو همچنین با اشاره به مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: برای اجرایی شدن این فرایند مهم، تمام عملیات صورت گرفته و نشست های لازم برگزار شده و در این خصوص توافق هایی با صنعت برق شده است و در آینده ای نه چندان دور شاهد اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها خواهیم بود.
نامجو همچنین به تامین سوخت نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: از مسئولان در این زمینه می خواهم که همه تلاش خود را انجام دهند و با توجه به تابستان امسال که پیش بینی می شود بسیار گرم و طولانی باشد، هرگونه اقدام لازمی که نیاز است صورت گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۶۲۷۲۸۶۹۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.