وزیر کشور: نگهداری پناهندگان در ایران از استاندارد بالایی برخوردار است

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۰۲:۲۹:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر کشور با اشاره به ارایه خدمات آموزشی ، بهداشتی ، درمانی و مهارتهای شغلی به پناهندگان در کشورمان گفت: به اذعان ناظران بین المللی سطح نگهداری پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران در یکی از بالاترین سطوح استانداردهای جهانی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مصطفی محمد نجار که در همایش بین المللی پناهندگان در جهان اسلام در جمع وزرای کشور و امور خارجه کشورهای عضو همکاریهای اسلامی در عشق آباد سخن می گفت افزود: در سه دهه گذشته بی ثباتی و وقوع درگیریهای متعدد سیاسی و نظامی در این منطقه حساس از جهان موجب شد تا ما شاهد آوارگی ، پناهندگی و سرازیر شدن میلیونها نفر از مردم کشورهای منطقه به خاک کشورهای همسایه بویژه جمهوری اسلامی ایران باشیم که در جستجوی محیطی امن و دور از تجاوز بودند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و مبانی متعالی اسلام اقدام به میزبانی جمعیت میلیونی پناهندگان و آوارگان خارجی در سرزمین خود کرده است.
محمد نجار افزود: در سالهای یاد شده مهمان نوازی و سخاوتمندی جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا کشورمان در مقاطعی با داشتن بیش از چهار میلیون پناهنده و آواره تبدیل به اولین کشورهای میزبان پناهندگان و آوارگان در جهان شود.
وزیر کشور تصریح کرد: با گذشت بیش از سه دهه از میزبانی جمعیت یادشده، این وضعیت همچنان ادامه دارد و هنوز حدود یک میلیون پناهنده و آواره افغانی و عراقی در ایران به سر می برند.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: حضور انبوه آوارگان و پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران پیامدهای سنگین اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی برای ایران در پی داشته است.
وزیر کشور که در جمع وزرای کشور و امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی سخن می گفت با ارایه چند راه حل پیشنهادی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بازگشت داوطلبانه به عنوان یک راه حل پایدار که در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو نیز مورد تأکید قرار گرفته حمایت می کند و بر این اعتقاد است که جامعه بین المللی نیز باید مسئولیت خود را در فراهم آوردن شرایط بازگشتی ها در کشور مبدأ و تمام خدمات مورد نیاز پناهندگان بازگشتی افغان به کشورشان ایفا کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۴۲۹۴۲۳۲۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.