وزیرخارجه انگلیس: طرح عنان شکست خورد

وی بدون اشاره به اقدامات تروریستی گروه های مسلح مورد حمایت غربی ها و اعراب همسو گفت: من با غیر نظامیانی صحبت کردم که منازل آنها بمباران شده است.

مهر: وزیر امور خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود در امان طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه را شکست خورده توصیف و بر ضرورت اجرای فصل ۷ منشور سازمان ملل در سوریه تاکید کرد.
 
به گزارش الجزیره، “ناصر جوده” وزیر امور خارجه اردن در کنفرانس خبری مشترک با ویلیام هیگ همتای انگلیسی خود گفت : بیش از ۱۳۷ هزار آواره سوری در اردن به سر می برند.
 
وی مدعی شد در دیدار با مقامات اردن اوضاع وحشتناک سوریه را مورد بررسی قرار داده و با آوارگان سوری در این کشور دیدار کرده است.
 
وی بدون اشاره به اقدامات تروریستی گروه های مسلح مورد حمایت غربی ها و اعراب همسو گفت: من با غیر نظامیانی صحبت کردم که منازل آنها بمباران شده است.
 
وزیر خارجه انگلیس با بیان این مطلب افزود: باید طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد کسانی را که با اجرای طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه و توقف خشونت در این کشور مخالف هستند، تحریم کرد.
 
هیگ گفت : شورای امنیت باید یک قطعنامه قوی و آشکاری را درباره سوریه صادر کند، زیرا طرح کوفی عنان در توقف خشونتها در سوریه شکست خورده است.
 
وزیر خارجه انگلیس در ادامه اظهار داشت : ما از همه کشورها می خواهیم که همانند ما ازمخالفان سوری حمایت کنند. ما از دولت انتقالی که وزیران کابینه فعلی و نیز مخالفان در آن حضور داشته باشند، حمایت می کنیم.
 
وی در ادامه اظهارات تحریک آمیز خود گفت: همه ما باید اقدامات بیشتری برای حمایت از مخالفان سوریه اتخاذ کنیم. ما وارد جنگ سرد با روسیه نشده ایم، اما درباره سوریه اختلافاتی با مسکو داریم.
 
هیگ افزود: درباره اجرای طرح کوفی عنان با روسیه توافق کردیم ما به دنبال تجمیع آراء در رابطه با سوریه هستیم اما نمی خواهیم جامعه جهانی در این باره دچار اختلاف شود.
 
وزیر خارجه اردن نیز اظهار داشت:  ما مانع ورود سوری ها به اردن نمی شویم، اما به طور دقیق آنها را مورد بازرسی قرار می دهیم. در حال حاضر راه حل سیاسی برای توقف خشونتها در سوریه مطرح است.
 
جوده نیز برای سرپوش گذاشتن بر عدم اصلاحات اقتصادی و سیاسی در اردن گفت: باید هر چه سریعتر راه توقف خشونت در سوریه را پیدا کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.