وزیرخارجه روسیه از رویکرد مخالفان سوری انتقاد کرد

به گزارش ایرنا شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت خاورمیانه و تحولات سوریه با حضور وزیران امور خارجه روسیه، چین، آلمان، آمریکا، فرانسه و انگلیس تشکیل جلسه داد که در جریان آن وزیر امور خارجه روسیه دیدگاه های مسکو را درباره خاورمیانه و بحران سوریه تشریح کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن خشونت ها در سوریه از جانب دو طرف درگیر، از موضع کرملین در بحران سوریه دفاع کرد و آن را واقع بینانه خواند.

لاوروف از مخالفان حکومت سوریه به دلیل خوداری از گفت وگو با حکومت، انتقاد کرد و گفت: مخالفان دست به خشونت زده و روز به روز بر شدت استفاده از خشونت می افزایند.

لاوروف مواضع رهبران مخالف سوریه را غیر واقعگرایانه خواند و گفت: آن ها برکناری بشار اسد و سرنگونی آن را شرط مذاکره قرار داده اند که واقع بینانه به شمار نمی رود.

وی همچنین با اشاره نشست ژنو در تابستان گذشته و قطعنامه آن جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه گفت: این قطعنامه اساس هر راه حل برای سوریه بوده و هنوز کاملا معتبر است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با استقبال از طرح ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهور مصر برای تشکیل گروه تماس چهارجانبه با مشارکت ایران، آن را واقعگرایانه خواند.

وی در پایان با تاکید بر روابط ریشه دار روسیه و دنیای عرب گفت: روسیه از آرمان های مردم عرب از جمله در مساله فلسطین همواره حمایت کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در یک سال گذشته به دلیل اختلاف نظر میان روسیه و چین با آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سر بحران سوریه، دچار دو دستگی شدیدی بوده است.

دبیرکل سازمان ملل در آستانه گشایش دوره جدید مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که موضوع سوریه از اولویت های مباحث نشست سران جهان در مقر سازمان ملل خواهد بود.

اروپام**۱۵۰۰**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.