وزیر آموزش و پرورش: از فردا، مدارس بازگشایی می‌ شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: از فردا اول بهمن، مدارس بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان در صورت صلاحدید خانواده‌ها در مدرسه حضور می‌یابند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه نگران بچه‌های پایه اول و دوم ابتدایی بودیم و فکر می‌کردیم از طریق آموزش مجازی نمی‌توانیم مطمئن شویم که آموزش لازم را دیدند و همچنین از سوی برخی خانواده‌ها هم تحت سؤال و فشار بودیم که بالاخره این بچه‌ها اینگونه یاد نمی‌گیرند و باید برایشان فکری کنید، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه بیایند.

حاجی‌میرزایی افزود: همچنین عنوان شد دانش‌آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان‌ها برای دروس عملی و کارگاهی اجازه داشته باشند که با رعایت پروتکل‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان وزارت بهداشت نگرانی‌هایی را ابراز کردند که ممکن است خانواده‌ها به خاطر شیوع بیماری نگران باشند و درخواستشان این بود که این موضوع به صورت اختیاری باشد و خانواده‌ها مختار باشند تا از این امکان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از فردا اول بهمن ماه، اجرای این سیاست در صورت صلاحدید خانواده‌ها، اجرا خواهد شد.

پیش‌ از این وزارت آموزش و پرورش تنها بازگشایی مدارس در برخی مناطق را اعلام کرده بود و موضوع اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس مطرح نشده بود.

بر این اساس مقرر شده بود کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی دایر ‌شود؛ اما مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در وضعیت آبی باز شوند؛ ضمن اینکه کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی هم دایر شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.