وزیر ارتباطات از ساخت هواپیمای دورپرواز برای ارتباط رسانی در مناطق خاص خبر داد

۳۱فروردین۱۳،

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام یک پروژه تحقیقاتی برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین دورپرواز که امکان ارتباط رسانی در مناطق دورافتاده و خاص را داشته باشد، خبر داد.
محمد حسن نامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید براینکه عموما هواپیماهای بدون سرنشین برای مقاصد امنیتی و نظامی طراحی می شوند، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پژوهشگاه ارتباطات در حال انجام کار تحقیقاتی است که از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام امور اطلاع رسانی استفاده کند.
 
وی گفت: در این راستا یک پروژه تحقیقاتی برای ساخت هواپیمای دورپرواز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورده است که براساس آن امور دیتا رسانی اعم از دیتای صوتی و دیتای تصویری از طریق این هواپیما ارسال شود.
 
نامی با بیان اینکه امروزه هواپیماهای بدون سرنشین به راحتی در نقاط مختلف جو قرار می گیرند، اضافه کرد: این قابلیت این امکان را به هواپیماهای بدون سرنشین می دهد که به راحتی ارتباط رسانی در مناطق خاص و صعب العبور و دور افتاده را در زمانهای مختلف انجام دهد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه این پروژه در مرحله تحقیقات قرار دارد به مهر گفت: نمی توان برای عملیاتی شدن این پروژه زمان مشخصی را اعلام کرد اما تمامی سعی مان این است که با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده بتوانیم امکان ارسال اطلاعات صوتی و تصویری را برای خدمات رسانی به مردم از طریق هواپیماهای بدون سرنشین دورپرواز فراهم کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.