وزیر ارتباطات: اینترنت با ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه ساخته شد/ قرارداد پیوست فرهنگی رایتل هفته آینده منعقد می‌شود

۲۳خردادماه،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ اینترنت توسط ۲۰ متخصص ناسا و پنتاگون با ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه طراحی و ساخته شد.
 
به گزارش فارس، محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در افتتاح مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز و افتتاح مرکز تحقیقات وب در تهران اظهار داشت: اینترنت در سال ۱۹۵۷ میلادی(۱۳۳۶ خورشیدی)توسط ۲۰ نفر از متخصصان ناسا و پنتاگون با سرمایه‌‌ای معادل ۵٫۸ میلیارد دلار کلید خورد و ۱۰ سال بعد در سال ۱۹۶۷ عملیاتی شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدف از ایجاد اینترنت این بود که اگر بین شرق و غرب جنگی رخ داد، یک شبکه ارتباطی وجود داشته باشد.
 
وی گفت: در اهمیت صنعت نرم‌افزار می‌توان به ایجاد شهرک نرم‌افزار در هند اشاره کرد که شهرک نرم‌افزاری که کلینتون برای هندی‌ها تأسیس کرد، مبدأ رشد کشور هند شد.
 
وی ادامه داد: ‌همچنین در کشور مالزی سازمان فناوری‌های نوین، سازمان اقتصاد دیجیتالی و سازمان تولید نرم‌افزارهای بومی وجود دارد که نقش مهمی در توسعه و رشد کشور مالی ایفا کردند.
 
نامی گفت: ما نیز در ایران پیگیری‌ ایجاد سازمان اقتصاد دیجیتالی در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قدم بعدی در زمینه ICT ایجاد شهرک‌های ICT است که اولین شهرک در استان البرز افتتاح خواهد شد و در مجموع ۱۰ شهرک ICT ایجاد می‌شود.
 
نامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه وزارت ارتباطات به ایجاد پایگاه اینترنتی‌های مجازی گفت:‌ برای حضور فعال در دنیای مجازی راه‌اندازی پایگاه اینترنتی‌های مجازی در دستور کار و توجه قرار دارد که از مهم‌ترین  آنها ایجاد پایگاه اینترنتیی جامع است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تاکنون در ۱۵ دانشگاه آزمایشگاه ICT ایجاد شده و باید در ۱۲دانشگاه دیگر نیز ایجاد شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از همکاری برای تدوین پیوست فرهنگی رایتل خبر داد و گفت: پنج‌شنبه هفته آینده قرارداد تدوین پیوست فرهنگی رایتل با یک دانشگاه و حوزه علمیه منعقد می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.