وزیر ارتباطات: جوانگرایی‌ کنیم تا اشخاصی مانند من حرفی برای گفتن نداشته باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات گفت:‌ این مملکت زمانی ساخته می‌شود که پژوهش و تولید تقویت شود و بخش خصوصی احساس نکند دولت و شرکت‌های خارجی رقیبشان می باشند.
 
 
 
محمود واعظی امروز در مراسم معارفه رئیس تازه مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در دنیا هیچ توسعه‌ای به درستی انجام نمی‌شود مگر اینکه ICT زیربنای آن باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: صرف‌نظر از یک دوره کوتاه‌مدت یک سال و نیم که اتفاقاتی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران افتاد که هیچ کس راضی نبود، آینده روشنی را برای این مرکز متصور هستم.
 
وی خاطر نشان کرد:‌ از رئیس سابق مرکز تحقیقات مخابرات ایران که در آن دوران سخت، پایمردی کردند و با تحمل فشارهایی تلاش کردند جایگاه مرکز تضعیف نشود تشکر می‌کنم.
 
واعظی گفت: از نظر ما یک کار غیرقانونی انجام شده بود و در مدت سه ماهی که به وزارتخانه آمدم، نامه‌های متعددی را دریافت کردم که به جابجایی و پرداخت‌ها اشکال گرفتند و البته این نامه‌ها هم قبلاً وجود داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این مملکت زمانی ساخته می‌شود که پژوهش و تولید تقویت شود و بخش خصوصی احساس کند که دولت و شرکت‌های خارجی رقیبشان نیستند.
 
وی اطلاعات ادامه داد: از زمان ورود به وزارتخانه هیچ بخش خصوصی نبوده که مشکل داشته باشد و با آنها ملاقات نداشته باشم، یا معاونانم با آنها جلسه نداشته باشند.
 
واعظی ادامه داد: اساسا آقای هاشمی معاونت توسعه فناوری در خدمت بخش خصوصی است و در هفته مکرراً پیگیر این موضوع است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم که ابتدا امکانات‌مان را در اختیار بخش پژوهش کشور بگذاریم و هر چه بیشتر در این بخش کار کنند بیشتر بودجه می‌دهیم؛ به شرطی که روی پروژه‌هایی کار کنند که آن پروژه‌ها تا پنج سال آینده نیاز ما باشند.
 
وی تأکید کرد: همچنین تا پنج سال آینده باید جوانگرایی کنیم تا در آن زمان دیگر اشخاصی مانند من حرفی برای گفتن نداشته باشند و عرصه به دست جوان‌ها بیفتد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.