وزیر ارتباطات دولت روحانی فوق لیسانس مهندسی الکترونیک دارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

خبرگزاری تسنیم نوشت: محمود واعظی گزینه قریب به یقین حسن روحانی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در صورت تأیید شدنش، بعد از سال‌های ۶۴-۶۵ مجددا به عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باز می‌گردد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس لیست‌های پیشنهادی حسن روحانی به عنوان کابینه احتمالی و همراهان برای حضور در مراسم تحلیف، اسامی اشخاصی به چشم می‌خورد که طبق سابقه آنان و گمانه‌زنی‌هایی که دربارهٔ‌شان مطرح بوده، می‌توان بعضی وزرای آینده را پیش‌گویی کرد.
 
محمود واعظی یکی از اشخاصی است که در این لیست نامش به چشم می‌خورد و پیش از این نیز روحانی دربارهٔ وزارت ارتباطات به او پیشنهادی را مبنی بر تصدی داده است.
واعظی که در حد فاصل سال‌های ۵۸ تا ۶۵ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بود با گذشت زمان بسیاری از این سال‌ها بار دیگر تمایل خود را برای بازگشت به خانواده ارتباطات نشان داده است.
با رأی اعتماد مجلس به این گزینه پیشنهادی که از مشاوران روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز بود و به مناظره با نماینده سعید جلیلی نیز پرداخت، کلید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دست کسی سپرده می‌شود که شاید ۲۷ سال از این حوزه دور بوده است.
اما قبل از فاصله افتادن واعظی با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت‌های چشم‌گیری را از او در بخش‌های مختلف طی این چند سال شاهد بودیم به گونه‌ای که از سال ۶۵ تا ۶۶ مشاور وزیر امور خارجه، از سال ۶۶ تا ۶۸ مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی، از سال ۶۸ تا ۷۶ معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه، از سال ۷۶ تا ۷۸ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و از سال ۷۸ تاکنون نیز معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک بوده است.
واعظی دارای مدرک دکتری روابط بین‌الملل و فوق لیسانس مهندسی الکترونیک است و در صورت تأیید شدنش از سوی نمایندگان مجلس با ۶۱ سال سن تصدی وزارت ارتباطات را عهده‌دار می‌شود.
وی در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: با من برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت شده است و برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه داده‌ام.
او همچنین گفته است که  تصمیم نهایی در این زمینه با حسن روحانی است و به هیچ وجه دنبال تحمیل خود برای حضور در کابینه نخواهم بود.
واعظی پیش از این به‌عنوان گزینه‌های ریاست جنبش عدم تعهد و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز مطرح بوده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.