وزیر ارتباطات: مصمم هستیم از دانشگاههای کشور برای ورود به صنعت ICT پشتیبانی کنیم

۱۹فروردین۱۳،

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مصمم هستیم از دانشگاههای مهم و مطرح کشور برای ورود به صنعت ارتباطات و فناوری و همچنین ورود این صنعت به دانشگاه، پشتیبانی مالی و قانونی کنیم.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد حسن نامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای علمی کشور در رشته های مرتبط اخیرا جلسه ای را با روسای دانشگاههای مهم از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر، اصفهان ، شیراز و همچنین دانشگاه آزاد برگزار کردیم و ضمن اعلام آمادگی وزارتخانه برای استفاده از ظرفیت آنان قول مساعد دادیم تا از آنها پشتیبانی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: از ۴ میلیون و پانصد هزار دانشجو حدود ۷۸۵ هزار نفر در رشته های برق و کامپیوتر تحصیل می کنند ضمن اینکه در سال ۹۱، ۷۴ درصد از ۱۵۰ نفر رشته های برتر کنکور جذب رشته های برق و کامپیوتر شدند که این نشاندهنده ظرفیت بالای علمی کشور است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما باید این ظرفیت و پتانسل را ساماندهی کنیم و از دانشمندان جوان، پارکهای فناوری، شرکتهای موجود در پارکهای فناوری و دانشگاههای دارای ظرفیت پشتیبانی کنیم.
نامی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا در سال جاری مکانی را برای دانشگاهها در داخل وزارتخانه درنظر بگیریم تا روسای دانشگاهها خود ساماندهی کنندکه انشاالله بتوانیم از این ظرفیت بالای علمی کشور استفاده کامل را برده و در منطقه و جهان حضور فعال داشته باشیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.