وزیر ارتباطات: ۷شبکه اطلاعاتی ملی شدند

۱۱اردیبهشت،

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در آخرین روزهای عمر دولت گفت: تعویق اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات را در مدت باقی مانده دولت دهم جبران خواهیم کرد.
محمد حسن نامی در گفتگو با مهر، شبکه ملی اطلاعات را مهمترین پروژه ای عنوان کرد که پیش از این کلید خورده و حداقل باید بخش مهمی از آن تا پایان عمر دولت دهم به اتمام برسد.
 
وی اظهار داشت: اولین چیزی که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به نتیجه برسد شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی است که برابر ماده ۴۶ اجرای احکام برنامه پنجم دیده شده و خدمات تمامی سازمانها و دستگاههای اجرایی را به صورت یکپارچه و در قالب یک بستر ارتباطی ارائه خواهد داد.
 
نامی با اشاره به خدماتی که زمینه ارائه آن در شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است، گفت: بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، شبکه سلامت کشور، شبکه امور مالیاتی و توسعه شبکه علمی کشور، شبکه آموزش، شبکه اسناد و املاک کشور از جمله خدماتی است که کلید اولیه آن در کشور زده شده و با سرعت بخشیدن به انجام آن، پیش بینی می‌شود در آخرین روزهای عمر دولت این پروژه ها به نتیجه رسیده و کاربردی شوند.
 
وی تحقق دولت الکترونیک را مهمترین هدف اجرای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد که در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته آماده پاسخگویی به سازمانها و شهروندان و کارکنان می باشند و تاکید کرد که با اجرای دولت الکترونیک، دولت به جای سازمان محوری براساس مردم محوری حرکت می‌کند که این یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام آن تسریع شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نقطه اجرایی به شبکه ملی متصل شده اند، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم – سال ۹۵ – و با توسعه دولت الکترونیک تمامی فعالیتهای اقتصادی آموزشی خانوار از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام شود که در این زمینه تامین پهنای باند مناسب یکی از مهمترین مباحث کاری ما است.
 
نامی در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت از تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه عقب تر است، گفت: تمامی سعی این است که در این مدت باقی مانده و با تزریق بودجه، امکانات و استفاده از توان بخش خصوصی به این پروژه سرعت بخشیم.
 
وی گفت: تا پایان دولت دهم، باید تمامی دستگاههای اجرایی به شبکه ملی متصل شوند و در غیر اینصورت خارج از برنامه حرکت کرده ایم که این به ضرر توسعه کشور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تمامی تلاشمان این است که تعویق یک سال و نیم برنامه را در مدت باقی مانده دولت جبران کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.