وزیر ارتباطات: ۱۸۷کشور جهان دارای پست دولتی می باشند

۱۲ تیرماه ۱۳،

دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطا ت و فناوری اطلاعات گفت: از بین ۲۱۴ کشور جهان، در ۱۸۷ کشور شرکت پست به صورت دولتی اداره می گردد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد حسن نامی در مراسم افتتاح از سرویس پست الکترونیک ملی اظهار داشت: شرکت پست از یک جایگاه ویژه در ذهن مردم برخوردار بوده که با توجه به افزایش توانمندی های این شرکت می تواند نقش موثری در افزایش بهره وری ملی و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.
وی با تأکید بر لزوم افزایش در سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت کشور ادامه داد: هرچه در توسعه زیرساخت ها تلاش بیشتری صورت گیرد شاهد توسعه در سایر بخش ها خواهیم بود که ارزش افزوده قابل توجهی را به ارمغان می آورد.
وی گفت: یک دلار سرمایه گذاری در بخش ICT منجر به ۴/۳ دلار صرفه جویی در انرژی، ۸/۱ صرفه جویی در محیط زیست و ۴/۳ صرفه جویی در سایر صنایع می گردد.
وی با اشاره به درآمدهای شرکت هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند گفت: در حالی که این شرکت ها در آمدی بسیار بالایی دارند شاهد هستیم که بعضی نخبگان و دانشمندان  جذب این شرکت ها شده و از توانمندی های این جوانان استفاده می گردد.
وی در پایان گفت: در سال ۹۰ ، سه درصد درآمد ارتباطات در زیرساخت هزینه شد که این رقم در سال ۹۱ به ۵ درصد رسید

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.