وزیر ارشاد:امسال ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از کتاب و مطبوعات پیش بینی شد

‘سیدمحمد حسینی’ روز جمعه در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار مصوب را به هر میزانی که در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد، برای حمایت از کتاب و مطبوعات هزینه می کند.

وی اضافه کرد: اعتبار یاد شده با توجه به قطع یارانه کاغذ، برای کمک به بخش مطبوعات و کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ثبت نام خبرنگاران در سایت ‘سمان’ برای دریافت تسهیلات ساخت و خرید مسکن، گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد ثبت نام شدگان در این سایت استخراج نشده، ولی شرایط خوبی برای این قشر فراهم شده است.

حسینی افزود: بنا به دستور رییس جمهوری برای تسهیل در ثبت نام خبرنگاران در سایت سمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی را در این زمینه در دست بررسی دارد.

وی در مورد طرح های فرهنگی ‘مهر ماندگار’ نیز گفت: در طرح مهر ماندگار ساخت هشت تالار بزرگ در سطح مراکز استان های بزرگ در دست ساخت قرار گرفته است.

او افزود: مراکز فرهنگی یاد شده دارای بخش های مختلفی چون سینما، کتابخانه و سایر بخش های فرهنگی مورد نیاز برای علاقه مندان است که مشابهی در کشور ندارد.

وی اضافه کرد: به طور میانگین برای ساخت هر تالار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در مجموع ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای این طرح ها می شود.

به گفته وی فضاهای فرهنگی یاد شده در دوران خدمت دولت دهم تکمیل شده و در اختیار مراکز استان های یاد شده قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح های فرهنگی نیمه کاره در استان ها نیز گفت: اولویت ما در سال جاری اختصاص اعتبار برای تکمیل این طرح های عمرانی نیمه تمام است. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۹۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.