وزیر ارشاد :اهتمام ویژه‌ای به موضوع حمایت از هنرمندان درسالهای اخیرشده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’ سید محمد حسینی’ عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان،خبرنگاران و نویسندگان در جمع خبرنگاران افزود: در این یکی دو سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳۱ هزار خانوار از اهالی فرهنگ و هنر، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۴ هزار نفر و امسال نیز تاکنون ۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی این صندوق قرار گرفته‌اند و فعالیت‌های وزارت ارشاد در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.

حسینی به افتتاح ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان ،خبرنگاران ،نویسندگان، روزنامه‌نگاران اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های صندوق و افزوده شدن برنامه‌های متنوع و جدید و از طرفی نیاز به پاسخگویی هرچه بهتر و بیشتر به مراجعین، این ساختمان برای امور یادشده اختصاص یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند موجب پاسخگویی بهتر به اهالی فرهنگ و هنر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به فعالان بعضی از بخش‌ها که بیمه تامین اجتماعی تاکنون شامل آنها نمی‌شده اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر فعالان شاغل در حوزه رسانه‌های دیجیتال، فعالان قرآنی، فعالان حاضر در کانون فرهنگی هنری مساجد و مرشدها از خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند بنابراین با پیگیری ها و اقداماتی که صورت گرفت این افراد هم می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و از امکانات آن بهره مند شوند.

حسینی همچنین به ‘افتتاح نگارخانه باغ هنر’ در ساختمان جدید صندوق اعتباری اعتباری حمایت از هنرمندان اشاره کرد و افزود: این نگارخانه محل دایمی برای نمایش آثار هنرمندانی است که از سویی به فعالیت‌های هنری مشغول هستند و از سوی دیگر به فروش آثارشان نیاز دارند ، لذا صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان برای تکریم این افراد مبادرت به خرید آثار و نمایش آن در این نگارخانه خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه‌های اجرا شده و طرح‌های پیش رو این صندوق اشاره کرد و گفت: در قالب طرح تکریم، این صندوق ماهانه به دوهزار و ۴۰۰ نفر از پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری مبالغی را پرداخت می‌کند که جمع این مبالغ ماهانه تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته حسینی،اعطای وام‌های راهگشا از سوی صندوق برای حمایت جدی مالی از هنرمندان ،خبرنگاران ،نویسندگان نیز در برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گنجانده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به بخش های مختلف ساختمان جدید صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بسیار مهم که در ساختمان جدید پیش‌بینی شده بخش وصول مطالبات است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: از این طریق صندوق می‌تواند کمک بیشتری را برای اعطای تسهیلات انجام دهد.

به گفته حسینی، آژانس مسافرتی نیز در محل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان نیز تاسیس می شود تا تورهای مسافرتی را برای هنرمندان برنامه‌ریزی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین برنامه‌ریزی برای اعزام افراد به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور از طریق وزارت ارشاد و در قالب آژانس یادشده را از دیگر برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد .

نایب رییس شورای عالی سینما در پایان به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پاسخ نامه‌ خانه سینما درباره تعطیلی آن مکان آماده شده است ؟، گفت: جواب آن نامه هم داده خواهد شد.

ساحتمان جدید صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی ،جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه افتتاح شد.

فراهنگ**۱۳۵۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۸۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.