وزیر ارشاد بر نهادینه شدن روحیه خدمتگزاری کارکنان دولت به مردم تاکید کرد

به گزارش ایرنا،’سیدمحمد حسینی’ روز سه شنبه در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی،با بیان اینکه باید پویایی در همه جا حضور داشته باشد، افزود: در هر محیطی که افراد با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشند به آرامش خاصی خواهند رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چه میزان هماهنگی ها بیشتر باشد کارهای بسیاری انجام می شود بنابراین در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد باید الگو و سرمشقی برای دیگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توقعات مردم از ما بسیار زیاد است ما با طیف عظیمی از فرهنگیان و هنرمندان سر و کار داریم ،تاکید کرد : باید سرعت کار را افزایش دهیم و با تلاش بیشتر رضایت مندی مردم کشورمان را با انجام دادن درخواست هایشان جلب کنیم.

عضو کابینه دولت دهم، سفرهای استانی را آشکار ساختن بسیاری از واقعیت ها دانست و اظهار داشت: دستگاه های دولتی باید به فعالیت ها سرعت بخشند نه اینکه مانع پیشرفت کار شوند لذا روحیه خدمتگزاری باید در همه کارکنان دولت وجود داشته باشد.

وی افزود: مشهد زمینه های متفاوتی دارد و هر ویژگی که در مشهد و سایر شهرستان ها وجود دارد محور بسیاری از فعالیت ها قرار می گیرد لذا جای شکر بسیار دارد که اداره فرهنگ و ارشاد استان محوریت فعالیت های فرهنگی است که باید در این زمینه توانمندی خود را اثبات کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیاتی که در ابتدای جلسه در خصوص شأن پیامبر (ص) تلاوت شد،خاطرنشان کرد: تمام کسانی که مسوولیت اجتماعی برعهده دارند باید مردمدار باشند و درخواست مراجعه کنندگان را در اسرع وقت انجام دهند و در تمام لحظه های کار و زندگی خود پیامبر اسلام (ص) را الگوی خود قرار دهند.

حسینی با اشاره به یکصدمین سفر استانی دولت خاطرنشان ساخت: در خراسان رضوی کارهای فرهنگی بسیاری صورت گرفته که جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یکی از فعالیت های مهم آن می باشد که باید در این راستا همه در آن دخیل باشند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در رده استان هایی قرار دارد که ادارات آن زیاد است، تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بهتر است با توجه به برنامه های بی شمار این جشنواره ،دبیرخانه به یک بنیاد دائمی تبدیل شود که تنها فعالیتش به همین برنامه متمرکز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر این بنیاد شکل بگیرد با توجه به دهمین سال برگزاری این جشنواره این فعالیت فرهنگی هنری باقی الصالحات می شود.

حسینی با بیان اینکه باید پویایی در همه جا حضور داشته باشد، بیان کرد: در هر محیطی که افراد با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشند به آرامش خاصی می رسند.

حسینی ادامه داد: هر چه میزان هماهنگی ها بیشتر باشد کارهای بسیاری انجام می شود بنابراین در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد باید الگو و سرمشق قرار گیرد.

وی از همگان خواست دست در دست هم با روحیه خدمتگزاری به مردم با همت و پشتکار فراوان برای رشد و پیشرفت و تعالی کشور گامهای بلندتری برداشته شود.

در ادامه این نشست مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز ضمن قدر دانی و تشکر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این نشست، گفت: ما تلاش کرده ایم که محور فعالیت های فرهنگی استان در اداره فرهنگ و ارشاد استان باشد.

‘سید جواد جعفری’ به موفقیت اداره فرهنگ و ارشاد در فعالیت هایش اشاره کرد و افزود: ظرفیت های نامتنهای استان در این دستگاه مشهود است و نیز خراسان رضوی یک تاریخ و تمدن و یک ژرفایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که خود به خود حوزه های فرهنگی در آن بروز پیدا می کند با توجه به این نکته و نیز به یاری و برجستگی های کارکنان این دستگاه نسبت به سایر استان ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حرف اول را در حوزه فرهنگ می زند.

۱۳۵۵/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۵۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.