وزیر ارشاد به شیراز و اصفهان سفر می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت حضور در مراسم یاد روز حافظ و آیین اختتامیه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به شیراز و اصفهان سفر می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد؛ مراسم یادروز حافظ امسال یک روز زودتر از سال‌های قبل در روز پنجشنبه ۱۸ مهرماه برگزار می‌شود.

احمد همتی بوشهری با بیان اینکه وزیر ارشاد سخنران اصلی این مراسم است، گفته: در جهت توجه به دغدغه‌‌های موجود و فرهنگی‌تر شدن مراسم یادروز حافظ، تلاش کرده‌ایم، به سمت غنابخشیدن به محتوای فرهنگی برنامه‌ها حرکت کنیم.

وی با تصریح اینکه حافظ شخصیتی فرازمانی و فرامکانی است، افزوده: حافظ با ترکیب عشق، عرفان و فرهنگ اسلامی و ایرانی، باب تازهی را در شعر گشود و هنرمندی هدفمند است و همه انسان‌های عاشق و عارف و علاقه‌مند به معارف قرآنی، به سمت او جذب می‌شوند.

همتی با اشاره به برگزاری بسیاری از برنامه‌های قرآنی در کنار آرامگاه حافظ از ماه مبارک رمضان تاکنون، اضافه کرده: پیوند حافظ با قرآن، ارزش این هنرمند را نزد مردم دو چندان و او را ماندگار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس در هر موضوعی، شخصیت توانمند و تاثیرگذاری را برای معرفی به جامعه دارد، گفته: امسال برنامه‌های تفسیر قرآن نیز با حضور حضرت‌آیت‌الله ایمانی در کنار آرامگاه حافظ برگزار شده است و تداوم دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه‌های این ایام، اظهار داشته: برگزاری کنسرت موسیقی معتمدی و علیزاده، تئاتر، نمایشگاه، شب‌های شعر در شیراز و سی‌شهرستان و نمایشگاه کتاب در سی شهرستان استان، از جمله برنامه‌های این ایام است.

همتی همچنین به‌ صدا درآمدن زنگ حافظ در مدارس را یکی از برنامه‌ها عنوان و اضافه کرده: ضرورت دارد که در هر مدرسه در این روز حداقل ۱۰ دقیقه با دانش‌آموزان در خصوص حافظ صحبت شود و با برنامه‌ریزی مناسب، آنان را با این شاعر گرانسنگ آشنا کنیم.

مدیر کل ارشاد فارس برنامه نقشی از حافظ را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای هفدهمین دوره از مراسم‌ یادروز حافظ اعلام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه سفر خود برای حضور در آیین اختتامیه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، روزجمعه ۱۹ مهرماه به اصفهان سفر می‌کند.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه به همت سازمان سینمایی کشور، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.