وزیر ارشاد: تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را از مسیر پیشرفت خود منحرف کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهرستان ماهشهر اظهار کرد: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر کسب علم و دانش دارد و رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران نیز همین مساله است.

وی بیان داشت: امروز جهان شاهد این است که ایران اسلامی روز به روز قله‌های پیشرفت و توسعه را فتح کرده و در تمام عرصه‌ها اعم از انرژی هسته‌ای، نانو، صنعت، هوا و فضا و … به نوآوری و یک گام تازه دست پیدا می‌کند.

حسینی ادامه داد: ملت ایران نشان داده همان گونه که جنگ تحمیلی نتوانست لحظه‌ای ما را متوقف کند تحریم‌ها و تهدیدها نیز اثری ندارند و امروز با وجود هجمه رسانه‌ای هیچ خللی در عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و جوانان این مرز و بوم وارد نمی‌شود.

وی گفت: روح خودباوری، اعتماد به نفس و توجه به کسب علم و دانش موجب دستیابی به این پیشرفت‌ها شده است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری هفته‌ فرهنگ رضوی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این برنامه از هفته آینده در استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز خواهد شد و در راستای نهادیه کردن و ترویج این فرهنگ غنی برنامه‌های بسیار خوبی اجرا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به در پیش بودن زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در نوع خود بی‌بدیل و بی‌نظیر است چرا که در هیچ کجای دنیا نمایشگاه کتابی با بیش از پنج میلیون بازدید کننده وجود ندارد.

حسینی خاطرنشان کرد: این شوق و علاقه در ایران اسلامی وجود دارد و هر روز نیز بیشتر می‌شود و این موضوع زمینه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: هر چه جوانان بیشتر اهل مطالعه و اندیشه و بینش باشند و قدرت تحلیل و تجزیه داشته باشند دیگر دغدغه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه نیز پیش‌بینی شده که در هر پروژه عمرانی یک پیوست فرهنگی لحاظ شود که در این راستا در پروژه‌های مسکن مهر که از کارهای بزرگ دولت در زمینه عمرانی است باید علاوه بر ساخت مسجد به ایجاد مراکز فرهنگی و هنری نیز توجه شود.

به گزارش ایرنا در جریان سفر وزیر ارشاد به ماهشهر کتابخانه مرکزی ماهشهر و یک کتابخانه عمومی در شهرک طالقانی به نام رسول اکرم (ص) به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مرکزی ماهشهر به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه و با شش میلیارد ریال ساخته شده است.

همچنین کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) نیز که با مساحت ۵۰۴ متر مربع و زیربنای ۳۴۲ متر مربع در دو طبقه در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته و تحویل اداره کل کتابخانه‌های عمومی شده همزمان با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

این دو کتابخانه در فاز نخست با بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جستجوی کتاب و نمایه نشریات شروع به کار کرد و به زودی بخش‌های دیگر از جمله اینترنت، کودک و پژوهش به این کتابخانه اضافه خواهند شد.ک /۲

آل/۶۴۱/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۶۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.