وزیر ارشاد سینماگران مصری را iبه فجر دعوت کرد

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات سینماگرن مصری،ضمن برشمردن مشترکات فرهنگی دو کشور،آنها را iبه حضور در جشنواره فجر دعوت کرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار هنر آنلاین، روز چهارشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان هنرمندان مصری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

سید محمد حسینی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی iبه هنرمندان مصری، اظهار داشت: فرصت خوبی است که در خدمت شما عزیزان هستیم، امیدواریم در این یک هفته شما عزیزان شناخت iبهتری از سینما و فرهنگ ایران پیدا کنید و با موفقیت iبه کشور خود برگردید.همین طور که شما از تحولات مصر خوشحال میباشید ما هم از این تحول خرسندیم.ما مصر را کشوری حاوی تمدن و تاریخ غنی می‌دانیم که همواره در جهان عرب تاثیر گذار بوده است از این جهت دوست داریم تعاملات فرهنگی بین دو کشور بیشتر و بیشتر شود.در مدت کوتاهی که ارتباط ما با شما قطع شد بسیار سختی کشیدیم تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم.

حسینی در ادامه افزود: مردم ایران وقتی نام مصر را می‌شوند iبه یاد نخبگان، فقها، شاعران، ادیبان و فیلسوفان می‌افتند و حالا هم که در خدمت سینماگران هستیم دوست داریم تبادل اطلاعات داشته باشیم.ما فکر می‌کنیم که اگر ایران و مصر در کنار هم باشند برای جهان بشریت برکات بسیاری را iبه ارمغان آورند ودوست داریم با هم اشتراکات تاریخی و مذهبی فراوانی داشته باشیم.طبیعی است که اگر کنار هم و متعهد باشیم کارهای خوبی صورت خواهد گرفت.ما همواره از ابتدای پیروزی انقلاب دم از یکپارچگی و وحدت می‌زدیم و امیدواریم این وحدت و یکپارچگی همچنان ادامه پیدا کند.

وزیر ارشاد در مورد سینمای ایران گفت: فعالیت‌های فرهنگی ما آغاز شده است، هفته گذشته میزبان هفته فرهنگی تونس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد تونس بودیم و امیدوارم iبه سریعی هفته فرهنگی مصر را نیز در ایران برگزار کنیم.ما جشنواره‌های و نمایشگاه‌های متعددی در ایران داریم و مصر هم این جشنواره‌ را برگزار می‌کند با تعامل دوست داریم این برنامه‌ها بازهم برگزار شود.

حسینی ادامه داد: سینمای ایران با آنچه پیش از انقلاب متفاوت شده است، سینمای پیش از انقلاب سینما وابسته‌ای بود و حرفی برای گفتن نداشت اما iبه برکات انقلاب شکوهمند اسلامی حالا سینمای اعتقادی داریم که برای جهانیان حرف برای گفتن دارد. از نظر محتوا سینمای رشد بسیاری داشته است و امروزه سینمای ایران جزو ۱۰ سینمای برتر دنیا شناخته می‌شود.ما فکر می‌کنیم سینمای ایران با سینمایی هالیوود باید متفاوت باشد، آنچه در غرب می‌گذرد بیشتر تمایلات نفسانی و مسائل مادی است و کمتر iبه مسائل انسانی، معنویت و اخلاق توجه می‌شود، آن‌ها حتی کار را iبه جایی رسانده‌اند که iبه ساحت پیامبر عظیم‌الشان ما هم توهین می‌کنند اما ما راه خودمان را از آن‌ها جدا کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم آثاری بر مبنای قصص قرآنی و سریال‌های و فیلم‌های فاخر بسازیم.

حسینی در ادامه افزود: سینمای مصر هم جایگاه خود را دارد و از اعتبارات خوبی برخوردار است لذا پیوند دو کشور و استفاده از تجربیات ما سبب می‌شود هالیوود احساس خطر کند که رقیب جدی دارد، آن‌ها از رسانه‌های خود iبهترین استفاده ابزاری را می‌کنند.اخیرا آقای اوباما بعد از انتخابات هم نسبت iبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران موضع گرفته است که برای ما جای شگفتی دارد، ایشان می‌گوید مسئله هسته‌ای در ایران iبهانه است و با فکر و اندیشه ما مخالفت دارد.

حسینی در ادامه از آمادگی ایران برای همکاری با مصر برای فعالیت‌های سینمایی خبر داد و گفت: امیدوارم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد و منجر iبه ساخت آثار فاخری از سوی دو کشور شود.ما برای همکاری با مصر هیچ چشم‌داشت مالی نداریم و همکاران ما فیلم‌ها و سریال‌ها را iبه مصر خواهند داد.

وزیر ارشاد در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: فرصت خوبی است تا از همین حالا همکاری با سینما گران دو کشور آغاز شود و حضور مصر در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور جدی باشد.

پایان پیام/
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.