وزیر ارشاد: ما در خارج هم بر حجاب نظارت داریم چه برسد به داخل

حسینی توضیح داد: حتی در خارج از کشور درترکیه که یکی از نمایندگان مجلس هم در این مراسم حضور داشت یکی ازمجریان زبده که حجاب نامناسبی داشت تذکرات لازم به وی داده شد ودر خارج از کشور هم نظارت می شود چه برسد به داخل.

خبرآنلاین: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارشی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی حاضر شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان این که محوریت طرح حجاب و عفاف وزارت کشوراست نه فرهنگ گفت: این که عنوان می شود که اعتقادی به اجرای طرح عفاف و حجاب دردولت وجود ندارد حرف نادرستی است و سازمانهای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اولویت اصلی کارشان را بحث حجاب و عفاف قرارداده اند.
 
به گفته او درشورای فرهنگ عمومی که وزیر ارشاد رئیس است اولویت اصلی حجاب و عفاف است که دستگاه ها اقدام های خود را حول این محور تنظیم کنند: درحیطه وزارت فرهنگ در بحث کتاب اقدامهای لازم انجام شده است کتابهای مربوط به این بحث ترویج شده اند در سراسر کشور ومتقابلا ازکتابهای که مروج فرهنگ غرب است برخورد شده است و انتظار داریم ازنمایندگان هم که حمایت کنند.
 
حسینی توضیح داد: حتی در خارج از کشور درترکیه که یکی از نمایندگان مجلس هم در این مراسم حضور داشت یکی ازمجریان زبده که حجاب نامناسبی داشت تذکرات لازم به وی داده شد ودر خارج از کشور هم نظارت می شود چه برسد به داخل.
 
وی درباره برگزاری نمایشگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در چنین نمایشگاه هایی با تمام دستگاه ها هماهنگ شد و حجاب و عفاف به خوبی رعایت شد شما نمونه ای از نمایشگاه ها را بیاورید که حجاب رعایت نشده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: شما فکر می کنید تمام فیلمنامه هایی که به ارشاد ارسال می شود، مجوز می گیرد؟ نیمی از فیلم هایی که به ارشاد می آید به دلیل این که مغایر با شئونات جامعه اسلامی می دانیم سلب مجوز می شود و حتی وقتی فیلمی که در جشنواره اکران می شود در سینماهای کشور اجازه اکران پیدا نمی کند هر چند که کارگردان این فیلم چهره ای به ظاهر انقلابی و موجهی داشته باشد.

حسینی اصلاح تابلوی سردر ۱۵۰۰ واحد صنفی در تهران انجام شده است و ارجاع ۷۳۷ واحد صنفی به پلیس اماکن تهران را داشته ایم که از حروف لاتین استفاده شده است و این موارد در حال اصلاح است و نسبت به ورود حروف لاتین هیچ کس بی تفاوت نیست.
 
وی با بیان این که در ورود کالاهای خارجی هم اقدامات مناسبی در حال انجام است، ادامه داد: البته در این زمینه اختلاف نظرهایی با وزارت صنعت داریم که باید برای تبلیغات چنین کالاهایی گفت وگو و مذاکره شود تا خدایی نکرده افراط و تفریط هایی در این زمینه صورت نگیرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.