وزیر ارشاد : مقاومت ملت لبنان مورد تحسین مردم ایران است

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد از ظهر دوشنبه با ‘ولید داعوق’ وزیر اطلاع رسانی لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه اختصاصی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و همچنین هفته فرهنگی در لبنان، در فاصله ای کوتاه برگزار شده است، اظهار داشت: این گونه فعالیت ها می تواند گام هایی عملی به منظور اجرایی ساختن توافق نامه های امضا شده بین دو کشور به شمار رود.

وزیر ارشاد بر آمادگی و حمایت کشورمان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی لبنان در ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به تولید مشترک فیلم هایی همچون ‘ ۳۳ روز’ و ‘ریسمانی نزدیک تر از رگ گردن’ که به مجاهدت های رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان می پردازد، گفت: این فیلم ها حاصل همکاری هنرمندان دو کشور بوده و کشورمان آمادگی دارد که برای استفاده هر چه بهتر از این فضا و همکاری در خصوص تولید فیلم ها و سریال های مشترک و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حمایت لازم را بعمل آورد.

داعوق نیز با خوشامد گویی به حسینی و با اشاره به روابط پویای دو کشور و نقش ایران در سازندگی لبنان، ابراز امیدواری کرد که با استمرار سفرهای هیات های مختلف و فعالیت های مشترک، منافع دو ملت در این راستا تحقق یابد.

حسینی همچنین در دیدار با ‘غابی لیون’ وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به سطح مطلوب روابط رسانه ای و فرهنگی میان دو کشور و حضور لبنان در مناسبت ها و جشنواره های مختلف ایرانی از جمله جشنواره کتاب، فیلم، مطبوعات، موسیقی و غیره گفت: بهتر است اینگونه روابط بیش از پیش افزایش یابد.

وی همچنین در این دیدار بر حمایت کشورمان از برگزاری هفته فرهنگی لبنان تاکید کرد و از وزیر لبنانی به منظور سفر به ایران دعوت بعمل آورد.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۵۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.