وزیر ارشاد: نقش مطبوعات در جنگ نرم فکری مهم و تاثیر گذار است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،سید ‘ محمد حسینی’ شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان مطبوعات و رسانه های کشور افزود: دوره جنگ نرم فکری و رسانه ای را نمی توان توهم و سطحی جلوه داد بلکه باید همگان ضمن کنار گذاشتن اختلاف نظرها و در نظر گرفتن منافع و مصالح کشور برای مقابله با دشمنان بطور جدی وارد این عرصه شوند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از پیشکسوتان و پیش نگاران عرصه مطبوعات مطبوعات و اطلاع رسانی به عنوان افراد مظلوم یاد کرد.

حسینی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در روز ارتباطات و روابط عمومی به بعد نرم افزاری مطبوعات پرداخته شده گفت: امروز شاهد تحولات شگفتی در حوزه فن آوری نرم افزاری مطبوعات هستیم که بیش از گذشته به مسئله محتوا توجه شده است.

وزیر ارشاد در ادامه به نام گذاری سال ۹۱ به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و از مطبوعات خواست برای انعکاس دستاوردها، پیشرفت ها و تبلیغ کالاها ی ایرانی در سال جاری بیشتر توجه کنند .

وی یادآور شد: با تحقق نامگذاری امسال ضمن فرهنگ سازی از طریق مطبوعات باید کارهای ریشه ای و عمیق نیز انجام داد .

حسینی در ادامه یادآور شد: نظام سلطه جهانی و سرمایه داری با ترفندهای مختلف در جهت چهره سازی و قدرت نمایی خود است و همواره درصدد است تا قدرت رسانه ای دنیا را در دست گرفته و در جهت تخریب دیگران بویژه جهان اسلام و ایران تلاش کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اخبار باید همراه با تحلیل ، تحقیق و اطلاعات درست باشد تا موثر بوده و مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

به گفته وی هرچه اخبار دارای پشتوانه تحقیقاتی و تحلیل همراه با ذکر منبع باشد قطعا تاثیرگذاری آن برای مردم بیشتر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جای بحث نقد سازنده در مطبوعات کشور خالی است، بر نقد منصفانه و بیان واقعیت به دور از جنجال آفرینی و تخریب افراد تاکید کرد .

وی در ادامه از برگزاری چهارمین سمینار مطبوعات ایران، چالشها و چشم اندازها در خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این سمینار مسائل اصلی مطبوعات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حسینی یکی از رسالتهای اصلی مطبوعات را نظارت بر امور کشور عنوان کرد و گفت : در این باره هرچه مطبوعات منزه تر و سالم تر عمل کنند قطعا در کشور تاثیر پذیر خواهند بود.

وزیر ارشاد در پایان تاکید کرد هر چه سطح سواد رسانه ای و آموزش در کشور بیشتر باشد قطعا تاثیرگذاری بیشتری در امور خواهد داشت.

در ادامه این مراسم از چند تن از پیش نگاران عرصه مطبوعات (جلال رفیع ، امیرحسین فردی و حسین قندی) به همراه شماری از خبرنگاران و تصویر برداران منتخب تجلیل شد.

نخستین جشن سرامدان و پیش نگاران عرصه مطبوعات ایران شامگاه چهارشنبه با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت، جمعی از مسوولان فرهنگی و رسانه ای، مدیران مسوول خبرگزاری ها و مطبوعات کشور و شماری از پیشکسوتان رسانه ای در مجمع باغ زیبا برگزار شد.

علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و موسسه ایران نیز در این آیین حضور داشت.

۱۵۹۲**۱۵۹۷

** شبد ** ۱۵۲۸ ** ۱۳۵۵ *

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.