وزیر ارشاد: نیاز به مبلغ در جامعه یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با تبریک مبعث فرخنده نبی اکرم (ص)، خطاب به آنان گفت: شما پرورش یافتگان مکتب امام راحل با مسوولیت خطیر و سنگینی که برعهده می گیرید، با تبلیغ و ترویج مبانی دینی و مذهبی اسلام، نقش بسزایی را در جامعه ایفا خواهید کرد.

حسینی به الگو و اسوه بودن حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: محبوب ترین بندگان خدا کسانی هستند که در مسیر پیامبر(ص) گام برمی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: افتخار یک روحانی و مبلغ این است که بتواند به درستی و خوبی آحاد مردم را دعوت به ‘خداوند’ کرده و همگان را در این راه مجذوب کند.

حسینی گفت: شخصیت و وجود نازنین رسول اکرم(ص) به گونه ای بود که دیگران مانند پروانه به دور ایشان می گشتند.

وی یادآور شد: برغم اینکه در آن دوران عده فراوانی اهانت ها، بی حرمتی ها و رفتار و برخوردهای ناشایستی با پیامبر (ص) داشتند ولی ایشان بدون توجه به تمامی این مسائل و تحمل تمامی سختی ها و دشواریها، با اراده و عزمی راسخ، از همین اقشار افرادی الگو و با اخلاق تربیت کرد که هرکدام به نوبه خود توانستند نقش بسزایی در یاری رساندن به اسلام و کمک به آن حضرت ایفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تعبیر مختلف درباره کلمه ‘قل’ در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ‘قل’ مستدل و مستحکم هیچگاه سستی و ضعف در آن وجود نخواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام و مسلمین با القای مذاهب دروغین، متفرقه و نوظهور درصددند مردم را دچار شبهات فراوانی کنند، ابراز امیدواری کرد: طلاب و مبلغین با تبلیغ و ترویج صحیح مسائل دینی و مذهبی بتوانند گامهای موثری در جذب مردم به دین مبین اسلام داشته باشند.

به گفته حسینی، کسانیکه می خواهند دیگران را راهنمایی و ارشاد کنند باید خود نیز مطالعه و تحقیقات فراوانی در زمینه های مختلف دینی و مذهبی و مسائل روز داشته باشند.

عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد: تبلیغ چهره به چهره آثار و برکات خودش را دارد لذا نیاز است که مبلغین به ابزار روز نیز مجهز شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که طلاب، این سربازان تلاشگر امام زمان (عج) بتوانند در رسیدن به اهداف خود توفیقات فراوانی را در این مسیر بدست آورند.

در ادامه مراسم، عمامه گذاری ۱۷ نفر از طلاب پایه ۶ به ۷ در حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران که آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نیز در آن حضور داشتند، برگزار شد.

فراهنگ** ۱۳۵۵ ** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۰۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.