وزیر ارشاد: ۳۲ جشنواره قرآنی تا پایان سال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ روز یکشنیه در همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی، هدف از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را حاکم شدن گفتمان قرآنی و ایجاد علاقه وانس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی ذکر کرد.

وی افزود: اگر این گونه اقدامات انجام نگیرید؛ نمی توان جریان سازی در کشورایجاد کرد و لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان، حرکت های ایجابی است.

به گفته حسینی حرکت ها نباید مقطعی و موردی باشد بلکه باید دائمی و با هدف جریان سازی فرهنگی در کشور صورت گیرد تا علاوه بر مقابله با بیگانگان که در صدد القای اعتقادات و باورهای خود هستند، افراد بویژه جوانان بیشتری را جذب کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، این کتاب آسمانی را پندآموز آموز و دارای جایگاه والا دانست و گفت: آیات قرآن، کلامی معمولی نیست، بلکه دارای عمق ژرف و مطالب متنوع، پایان ناپذیر، هدایت گر و مبارک است.

حسینی یادآور شد در فعالیت های قرآنی نمی‌توان به سستی حرکت کرد بلکه باید محکم ، استوار وفعالانه گام برداشت و در نهایت جامعه را با این کتاب آسمانی آشنا کرد.

عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد در دولت نهم ودهم اهتمام بیشتری به این کتاب آسمانی شده و فعالیت های گسترده قرآنی نیز بیش از گذشته در کشور و عرصه بین الملل انجام گرفته است.

حسینی، تصویب ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را نمونه ای از اهتمام دولت دهم به قرآن عنوان کرد.

وی به محقق شدن نیم درصد بودجه قرآنی در فعالیت های قرآنی از سوی دستگاههای اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: با تخصیص این بودجه اولویت موسسات قرآنی کشور خواهند بود.

وزیر ارشاد در ادامه تثبیت ساختار، ساماندهی موسسات قرآنی ، اعتای مجوز، برپایی نمایشگاه و جشنواره های قرآنی را از دیگر فعالیت های این وزارتخانه برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰موسسه قرآنی مجوز فعالیت گرفته اند،‌اظهارداشت درصدد هستیم این تعداد تاقبل از پاپان دولت دهم به ۲۰۰۰ موسسه افزایش یابد.

حسینی با تاکیدبراینکه اسلام از ابتدا کارش با هنر آمیخته و به آن بها داده است، از فعالان قرآنی خواست در فعالیت های خود طبع زیبای هنر را در کارها آمیخته کنند چرا که این امر باعث جذب بیشتر افراد خواهد شد.

وی ایجاد خانه های نور ویژه کودکان ۴ تا ۷ ساله برای آشنایی آنان با قرآن، تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی و درنظر گرفتن نشان دولتی را از دیگر فعالیت ها در عرصه قرآن برشمرد.

وزیر ارشاد از تشکیل یک کمیته ویژه تخصصی قرآنی در کشور با محوریت اداره کل ارشاد استانها خبر داد و گفت: تلاش ما این است که یک وفاق ، همدلی ، همگرایی منسجم بین فعالان قرآنی در کشور ایجاد شود.

درادامه این مراسم از موسسات قرآنی فعال و موفق تجلیل شد.

فراهنگ**۱۳۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۰۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.