وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: روانپریشی آمریکایی‌ها به سبب موفقیت ارتش ماست

۰۷اردیبهشت،

aljazeera7-7.jpeg

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد: حالت جنون و روانپریشی آمریکا دربارهٔ خبرها انتشار یافته مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی به سبب موفقیت‌هایی است که ارتش کشور به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، عمران زعبی، وزیر اطلا‌ع‌رسانی سوریه در دیدارش با الیاس اوماخانف،‌ معاون رئیس دومای روسیه امروز (شنبه) گفت: بدنه اصلی مخالفان مسلح سوری از مزدوران بیگانه ساخته شده است. بیگانگانی که نه تنها از کشورهای همسایه بلکه از انگلیس، استرالیا، فرانسه و کشورهای دیگر وارد خاک سوریه شده‌اند.

زعبی در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده شبه‌نظامیان نفوذی به خاک سوریه از ۲۹ کشور وارد سوریه شده‌اند. ۵۰۰۰ تن فقط از یمن وارد سوریه شده و در صف مخالفان سوری مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نفوذ بیگانگان به طور فزاینده ادامه دارد، تاکید کرد: دخالت بیگانگان با فرستادن مزدوران خود مانع اصلی حل و فصل درگیری‌ها و برقراری ثبات در کشور است.

زعبی عنوان داشت: سوریه بعد از پایان بحران مصمم است با کمک روسیه، کشور را به طور مسالمت‌آمیز بازسازی کند.

اوماخانف اشاره کرد: ملت سوریه به تنهایی و بدون دخالت بیگانه حق دارد که با پایان دادن درگیری‌ها سرنوشت کشورش را تعیین کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با رفتن به پای میز مذاکره می‌توان به راه حلی میانه جهت توقف بحران دست یافت.

اوماخانف همچنین افزود: روابط و همکاری‌های بین مسکو و دمشق قدیمی و ریشه‌دار است و ما بسیار مصر هستیم که اوضاع سوریه به طور مسالمت‌آمیز تغییر یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.