وزیر اقتصاد در جمع مجلسی ها چه گفت؟

وزیر اقتصاد در جمع مجلسی ها چه گفت؟ | چاپ |
چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۳:۰۹

بینا- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزیر اقتصاد در خصوص راهکارهای جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز سخن گفت و در صورت اجرایی شدن طرح جدید بانک مرکزی، بازار ارز طی روزهای آینده به آرامش نسبی خواهد رسید.
قاسم عزیزی افزود: وزیر اقتصاد تاکید داشت که جلوی رانت‌خواری‌ها در حوزه ارزی گرفته شود.
نماینده مردم شازند در مجلس افزود: بر اساس توضیحات حسینی قرار است ارزهای صادراتی یا حاصل از فروش نفت به بازار ارز عرضه شود. همچنین اولویت‌های یک و پنج کالایی شمول دریافت ارز دولتی خواهند بود و برای سایر اولویت‌ها نیز ثبت سفارش انجام خواهد شد تا بازار دچار کمبود ارز نشود البته برای سایر کالاها نرخ بازار آزاد مبنا قرار خواهد گرفت.
وی همچنین افزود: ارز مسافرتی و سایر ارزهای مورد نیاز مصرف‌کنندگان از سوی بانک‌های عامل و صرافی‌ها عرضه خواهد شد.
نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به سخنان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در جلسه غیرعلنی گفت: ‌در خصوص درآمدهای ارزی صحبت شد، همچنین درباره پیش‌بینی‌ها از آینده‌ی بازار نیز سخنانی مطرح شد. بر اساس اظهارات مرادی، بودجه صرف هزینه‌های جاری و سایر هزینه‌ها خواهد شد و درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه از ناحیه فروش دارایی‌ها و اوراق مشارکت صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

 

نمایندگان مجلس قانع نشدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از طرح سوال نادران از وزیر اقتصاد از پاسخ‌های حسینی قانع نشدند.
با مطرح شدن سوال الیاس نادران از وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین جلسه پاسخگویی به این سوال بر لزوم پاسخگویی وی تاکید شد.
نادران با ابراز ناراحتی از پاسخگو نبودن وزیر اقتصاد خواستار معرفی مسئول اصلی نابسامانی‌های بازار ارز از سوی وزیر اقتصاد شد و تاکید کرد اسم این مسئول را بگویید که در صورت لزوم وی را استیصاح یا رای به عدم کفایتش بدهیم.
حسینی نیز در توضیحاتی با استناد به قانون برنامه سوم توسعه و قانون پولی و بانکی کشور، رییس کل بانک مرکزی و مقام اجرایی بالاتر از خود را مسئول پاسخگویی به وضعیت ارزی کشور دانست و خود را با استناد به این قوانین در این باره پاسخگو ندانست.
پس از سخنان الیاس نادران و شمس‌الدین حسینی و قانع نشدن نادران، مجلس وارد رای‌گیری شد و با ۸۱ رای موافق،‌ ۱۱۶ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع اظهارات وزیر اقتصاد را قانع‌کننده نداست.
با قانع‌کننده ندانستن پاسخ‌های وزیر اقتصاد مجلس به حسینی کارت زرد نشان داد.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.