وزیر امور خارجه ایران با نخست وزیر هند دیدار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار دعوتنامه ‘محمود احمدی نژاد’رییس جمهوری اسلامی ایران از نخست وزیر هند برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تسلیم ‘مانموهان سینگ’ شد.

شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

‘مانموهان سینگ’ نخست وزیر هند در این دیدار نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را در تهران مهم خواند و بر نقش و حضور هر چه فعال تر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مسایل منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

نخست وزیر هند و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی و اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار با توجه به دیدگاههای مشترک در این خصوص بر کمک به ماموریت طرح صلح کوفی عنان برای حل بحران سوریه تاکید کردند.

نخست وزیر هند همچنین گفت: هند تلاش دارد از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد اقداماتی را درپیش گیرند که به حل مساله کمک کند.

سینگ و صالحی با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی دوکشور بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

‘علی اکبر صالحی ‘ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هم اکنون حجم روابط تجاری دو کشور ۱۶ میلیارد دلار است، اما ظرفیت های دو کشور بیشتر از حجم کنونی روابط تجاری است.

وی ابراز امیدواری کرد راهکارهای افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفته تا حجم مناسبات دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

صالحی گفت: هندی ها علاقه مند به شرکت در طرح های بزرگ در زمینه های مختلف در ایران هستند و این کشور قول داده است تسهیلات بیشتری برای افزایش مراودات تجاری دو کشور فراهم کند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما به آینده روابط دوکشور بسیار خوشبین هستیم.

‘علی اکبر صالحی’ در سفر دو روزه خود به هند با وزیر امور خارجه هند، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند و ‘مان موهان سینگ’ نخست وزیر این کشور دیدارهای جداگانه ای انجام داد.

وزیر امور خارجه ایران عصر روز جمعه دهلی نو را ترک خواهد کرد.

آساق ** ۵۸۹**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۱۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.