وزیر امور خارجه ایران عازم قبرس شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وزیر امور خارجه ایران در این سفر یک روزه ضمن دیدار با مقامات قبرس، راه های گسترش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای مذاکرات صالحی و مقامات کشور قبرس است.

دیدار با ‘دمیتریس کریستوفیاس’ رییس جمهوری قبرس و ‘شیرلی’ سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر اقتصاد این کشور از جمله برنامه های وزیر امور خارجه ایران در این سفر یک روزه است.

وی همچنین قرار است دعوت شفاهی ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری اسلامی ایران را برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران به رییس جمهوری قبرس ابلاغ کند.

جمهوری قبرس از اول ماه جولای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده دارد.

این کشور که در محل تلاقی سه قاره مهم اروپا، آسیا و افریقا در شرق مدیترانه قرار دارد، در حالی ریاست بر اتحادیه اروپا را کسب می کند که هر سه قاره دچار تحولات متعددی هستند.

تحولات مرتبط با موضوع هسته ای ایران و مذاکرات طرف های اروپایی، تحولات سوریه و فلسطین، رویدادهای کشورهای شمال افریقا از جمله مصر، لیبی و تونس، بحران اقتصادی اروپا به ویژه یونان ( کشور متحد قبرس) از جمله مسایلی است که نیازمند تحولی جدی و گفت وگو است و رایزنی با کشورهای مهم همچون ایران از رویکردهای قبرس در این دوره است.

صالحی پس از گفت وگو با مقامات قبرس روز چهارشنبه برای شرکت در دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران – قزاقستان راهی آستانه پایتخت این کشور می شود.

سیام.۱۳۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۳۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.