وزیر امور خارجه لیبی : اعضای هیات ربوده شده هلال احمر ایران در سلامت کامل به سر می برند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘عاشور بن خیال’ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت هیات ربوده شده ایرانی در لیبی در جمع خبرنگاران افزود: ارتباط ما با برخی گروه ها و مجامع مطلع در لیبی حاکی از آن است که هیات ۷نفره از مسئولین هلال احمر ایران که در لیبی ربوده شده اند در سلامت به سر می برند.

وی ادامه داد: نمی توانم به طور قطع و یقین به شما بگویم که این افراد در کجا هستند و در چه زمانی آزاد می شوند. ولی اطلاعاتی که ما داریم حاکی از این موضوع است که این افراد در شرایط مناسبی به سر می برند.

وزیر امورخارجه لیبی گفت: تنها مشکلی که در ادامه روند پیگیری سرنوشت این هیات ایرانی وجود دارد این است که مشخص نیست چه گروهی این افراد را ربوده و وابسته به چه جریان و حزبی هستند.

بن خیال اظهار داشت: متاسفانه در زمان حاضر لیبی در شرایط خوبی نیست و ناامنی های زیادی در این کشور وجود دارد ولی اطلاعاتی که بدست ما رسیده حکایت از این موضوع دارد که گروه های رباینده هیات ایرانی رفتار خوبی با اعضای این هیات داشته اند.

وی افزود: شاید این خبر از نوع خبرهایی نباشد که شما را اقنا کند ولی به هر جهت با توجه به شرایط حاکم در لیبی و ناامنی های زیاد خبر سلامت این گروه خالی از شکر نیست.

بنا بر این گزارش هیات ۷ نفره ای از مسئولین هلال احمر ایران بامداد سه شنبه دهم مرداد ماه امسال در لیبی ربوده شدند. اعضای این هیات پس از امضای تفاهمنامه همکاری های مشترک در مسیر بازگشت به هتل محل اقامتشان از سوی گروه های مسلح به گروگان گرفته شدند.

هیات ربوده شده هلال احمر ایران با دعوت رسمی مسئولان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند.

در میان اعضای ربوده شده هلال احمر ایران در لیبی آقایان منتظر شوبر رییس جمعیت هلال احمر استان تهران، شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه، محمد عباسی مدیرکل حوزه ریاست، فردین بلوچی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی ، سیدحسن موسوی مشاور رییس جمعیت هلال احمر ، عبدالرضا شاهرضایی معاون بهداشت درمان و توانبخشی و محمد امیر شریفی فر کارشناس امور بین الملل این جمعیت حضور داشتند.

اجتمام**۷۰۲۹**۱۰۵۸ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۴۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.