وزیر بهداشت:دوره دستیاری تخصصی پزشک خانواده بدون آزمون برگزار می شود

‘مرضیه وحیددستجردی’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در این دوره ها امکان اینکه چند هزار نفر از پزشکان خانواده بطور همزمان مورد آموزش قرار گیرند، وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد علاوه بر پزشکان خانواده ، پزشکان و متخصصانی را نیز که مسوولان برنامه نظام پزشک خانواده و مردم از آنان رضایت دارند بدون آزمون وارد دوره دستیاری پزشک خانواده خواهیم کرد.

وزیر بهداشت یادآور شد با اجرای برنامه پزشک خانواده، وضعیت دریافتی پزشکان تحت پوشش این برنامه در شهرها و روستاها بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده و به تدریج در همه استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده ، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین داروها – به جز داروهای بیماری های خاص- در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

اجتمام**۹۱۸۵ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۸۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.