وزیر بهداشت: ۲۸ درصد ملت ما دچار بی تحرکی هستند

به گزارش ایرنا، دکتر ‘مرضیه وحید دستجردی’ در مراسم روز جهانی اهدا خون و سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران با براوردی از کمبودهای خونی بیماران در بیمارستان های کشور، گفت: خونی که به سازمان انتقال خون اهدا می شود بسیاری از بیماران را از مرگ حتمی نجات می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از اهدا کنندگان خون گفت: وقتی مهمانان خارجی برای بازدید از مراکز سازمان انتقال خون می آیند، صف های مردم را که در برابر این مراکز می بینند متعجب می شوند و ما به این ایثار افتخار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه صد در صد اهدای خون در کشور داوطلبانه صورت می گیرد، افزود: ما مدیون همه عزیزانمان هستیم که ساعت ها در صف های طولانی می نشینند تا خون خود را اهدا کنند.

مسئول بهداشت و سلامت مردم در دولت دهم با اشاره به اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در اهدای خون است، گفت: ما شاهد سالم ترین خون ها با کمترین میزان آلودگی هستیم که باید این موفقیت را به مردم کشورمان تبریک بگوئیم.

وی در پایان گفت: سالانه ۲ میلیون کیسه خون در سال تولید و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

در این مراسم ‘محمد عباسی’ وزیر ورزش و جوانان در مورد همکاری های این وزارتخانه با وزارت بهداشت سخن گفت.

وی خطاب به دست اندرکاران سازمان انتقال خون گفت: آنچه شما بدان دست یافته اید، یک موفقیت بزرگ است و خوشبختانه شعار امسال روز جهانی اهدا خون، ‘اهدا کننده یک قهرمان است’ بسیار خوب توصیف شده است، چرا که ورزشکاران با تلاش بسیار به قهرمانی می رسند.

عباسی با بیان اینکه اهدا خون، ما را دربرابر بحرانی و بلایای طبیعی آماده می کند، گفت: وجود جوانان سرباز و بسیجی این مرزو بوم ، ما را در برابر اجانب محفوظ نگه می دارد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در جوامع دیگر به عنوان یک هدیه در آمده است، در مورد جامعه اسلامی ما به عنوان یک ایثار تلقی می گردد، گفت: این شاخصه را ما در برابر دوران های بسیاری تجربه کرده ایم.

در پایان این مراسم از سوی وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی به پاس قدردانی از کسانی که بیش از ۱۰۰ بار خون خود را به سازمان انتقال خون هدیه کرده اند، هدایایی اهدا شد.

۱۵۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.