وزیر بهداشت: ۹۶ قلم دارو زیر پوشش بیمه رفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: ۹۶ قلم داروی دیگر به داروهای تحت پوشش بیمه افزوده شد.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، حسن هاشمی در حاشیه مراسم بهره برداری از نخستین خط تولید داروی نوترکیب فیلگراستیم در آق‌قلا اظهار کرد: با این تعداد، داروهای تحت پوشش بیمه از ۱۸۰ قلم به ۲۷۶ قلم افزایش یافت. وی افزود: حمایت دولت در این بخش از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده و در بخشهایی که ۷۰ درصد حمایت می‌شد، به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از دیگر برنامه‌های دولت در بخش ارتقای سلامت ایرانیان است. هاشمی افزود: سرعت اجرای این طرح‌ها بیشتر از انتظار ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت بود و تلاش و علاقه کارکنان بخش بهداشت به خدمت رسانی سبب شد تا از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر باشیم.

همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بهره‌برداری نخستین خط تولید داروی نوترکیب فیلگراستیم با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرک صنعتی آق‌قلای استان گلستان خبر داد و گفت: این دارو نخستین بار در کشور برای درمان بیماران مبتلا به نوتروپنی مادرزادی، برخی بیماران ایدزی و کسانی که به‌تازگی مقدار زیادی شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی در خلال پیوند مغز استخوان یا برای درمان سرطان دریافت کرده‌اند تجویز می‌شود.

ریاحی تصریح کرد: کاهش یک‌چهارمی قیمت, کاهش احتمال انتقال آلودگی هنگام تزریق و حجم تزریق, نوآوری در فرمولاسیون، کاهش احساس درد هنگام تزریق و حین درمان را از مزایای این دارو در مقایسه با مشابه خارجی بیان کرد. به‌گفته وی با راه‌اندازی خط تولید این دارو ۳۶ نفر به‌طور مستقیم مشغول کار شدند. فیلگراستیم شکل مصنوعی فاکتور محرک کلنی گرانولوسیت و عامل افزایش تولید گلبول‌های سفید خون است. این دارو مغز استخوان را وادار به تولید گلبول‌های سفید خون می‌کند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.