وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:باید دامنه خدمات و عمق نفوذ بهزیستی گسترده تر شود

دکتر ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ روز سه شنبه در آیین افتتاح مراکز ژنتیک و ‘دی کلینیک’ معلولین(ویژه معلولین شرق کشور) در مشهد، گفت: وجه اصلی تلاش‌های ما معطوف به توانمندسازی جامعه است بگونه‌ای که توجه ویژه‌ای به این موضوع داریم و امیدواریم بهزیستی در این روند موفق تر از قبل عمل کند.

وی گفت: با اطلاع‌رسانی خوب، تبلیغات و اعتمادسازی می‌توانیم هدایتگر منابع در سازمان بهزیستی باشیم زیرا این سازمان خدمات مهمی را به افراد تحت پوشش ارائه می دهد.

شیخ‌الاسلامی افزود: سازمان بهزیستی سازمانی فعال و موثر با حداکثر پوشش در سراسر کشور است که می تواند با مدیریت و برنامه ریزی مناسب موفق به انجام کار ممتازی شود و ثمر و آثار خوبی را در جامعه موجب گردد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان بهزیستی به لطف خدا با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده، تدارکات و تجهیزات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است، گفت:امیدوارم با طرح و روندی نوین که از آغاز تا به امروز صورت گرفته، تحولاتی را در سازمان بهزیستی رقم بزنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث آموزش در سازمان بهزیستی گفت: ما با استفاده از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای اهتمام داریم که این ظرفیت‌ها را ارائه دهیم تا افراد مهارت‏های لازم را بیاموزند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به مجتمع معلولین شهید فیاض بخش، گفت:این مجموعه بزرگترین مجموعه معلولان ذهنی و حرکتی در کشور است که در سال ۱۳۳۸ توسط مرحوم عبدالله هنری تاسیس شد.

دکتر ‘تهمینه شکیب’ افزود: در این مجموعه بیش از ۵۳۰ معلول جسمی و حرکتی داریم و بیش از ۱۰۰ نفر ضایعه نخاعی را نگهداری می‌کنیم، همچنین حدود ۴۰۰ نفر پرسنل و حدود ۵۰۰ نیرو به صورت داوطلب داریم.

وی اظهارداشت:باید نگاه بهزیستی، نگاهی توانبخش باشد و ما در بحث‌های آب درمانی، کار درمانی و نیز در بحث فرهنگی کارها و فعالیت‌های مناسبی را انجام می‌دهیم.

این مسوول با اشاره به گشایش مرکز ژنتیک استان به عنوان اولین مرکز ژنتیک تخصصی خیریه کشور، گفت: برای احداث این مرکز۳/۵ میلیارد تومان از سوی خیرین و سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است .

وی گفت:حدود یک میلیارد تومان هم اعلام نیاز جهت تکمیل این مرکز از سوی خیرین درخواست شده است که سازمان بهزیستی این مسئله را بررسی می کند.

وی افزود: این مرکز دارای تخصصی ترین آزمایشگاه ژنتیک شرق کشور است که با راه اندازی کامل این مجموعه قادر به پیشگیری از ۷۵ درصد معلولیت ها در شرق کشور هستیم.

شکیب اظهارداشت: عمده معلولیت های خراسان رضوی حاصل ازدواج های فامیلی است که با راه اندازی کامل این مجموعه این وضعیت مدیریت می شود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دی کلینیک معلولین که در محل مجتمع معلولین شهید فیاض بخش واقع شده است، گفت: این کلینیک دارای دو اتاق عمل شامل اتاق عمل اصلی جهت انجام جراحی های عمومی و یک اتاق عمل تخصصی دندانپزشکی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: جهت احداث و راه اندازی این کلینیک دو میلیارد تومان به صورت مشترک از سوی خیرین و بهزیستی هزینه شده است.ک/۳

۷۴۹۶/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۶۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.