وزیر توسعه ترکیه خواستار گسترش همکاری‌ها با ایران شد

ایران > سیاست‌خارجی
جودت ییلماز ˈ وزیر توسعه و رییس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی و کارگروه ویژه اقتصادی ایران و ترکیه در دیدار با علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش ایرنا، یلماز در این دیدار خواستار گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور شد.

وی با اشاره به روند توسعه و پیشرفت همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت بیکدلی در ترکیه همکاری های دو کشور به سطح عالی تر از قبل ارتقاء یابد.

وزیر توسعه ترکیه به حجم ۲۲ میلیارد دلاری تبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۲ اشاره و بر مسئولیت سنگین دو طرف برای حفظ و افزایش این روند و رسیدن به سطح ۳۵ میلیارد دلاری تعیین شده توسط رهبران دو کشور تاکید کرد . وی مهمترین مسئولیت خود و سفیر کشورمان را در شرایط فعلی ، پیگیری نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی ، رسیدن به تجارت آزاد بین دو کشور ایران و ترکیه و توسعه همکاریهای گردشگری بین دو کشور به ویژه افزایش تعداد گردشگران ترکیه ای در ایران و توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه سرمایه گذاری دانست.

یلماز همچنین بر حرکت مناسب در روابط بر اساس اولویتهای مشخص شده تاکید کرد و گفت : مجموعه آنها را در سفر اردیبهشت ماه آتی خود به تهران با مقامات کشورمان مطرح خواهد کرد.

یلماز به همراه هیاتی تجاری بنا به دعوت معاون رئیس جمهوری ایران در روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت از تهران و شیراز دیدن خواهد کرد.

بیکدلی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ˈ علی اکبر صالحی ˈو ˈ علی سعیدلوˈ وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهوری ایران از اقدامات و حمایت‌های بی دریغ وزیر توسعه ترکیه در توسعه روابط دوکشور در سال‌های قبل تقدیر کرد.

وی بزرگترین مسئولیت خود در آنکارا را توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور و تبدیل ترکیه به شریک اول جمهوری اسلامی ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد در این مسیر از حمایتهای مقامات ترکیه از جمله وزیر توسعه این کشور برخوردار باشد.

سفیر ایران درترکیه الگوی توسعه روابط را نگاه به منافع مشترک و برد – برد توصیف و در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش گردشگری و سرمایه گذاری بر اجرای طرح‌های بزرگ در این دو بخش تاکید کرد و گفت: امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی گامی بزرگ برای رشد و توسعه تجارت بین دوکشور خواهد بود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.