وزیر جوانان :هیچ سایت همسر یابی مجوز ندارد

جامعه

وزیر ورزش و جوانان گفت: هیچ یک از سایت‌های همسریابی و مشاوره‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان و سازمان سابق ملی جوانان مجوز دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین محمد عباسی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان و در جمع خبرنگاران، افزود: وزارت ارشاد به سایت‌های مختلف مجوز می‌دهد، اما پس از تصویب نهایی آیین نامه ازدواج قرار است وزارت ورزش و جوانان و با وزارت ارشاد در زمینه شرایط لازم برای صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی مذاکره کند.

وزیر ورزش وجوانان درباره فعالیت سایت‌های همسریابی تاکید کرد: مشاوره عالمانه یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به ازدواج عالمانه کمک کند، بنابراین ضرورت برخورداری از مراکز مشاوره علمی احساس می‌شود و در نظرسنجی که از جوانان انجام شد آنان نیز این مراکز را ضروری می‌دانستند.

مسکن ووام قرض الحسنه می‌تواند در ازدواج جوانان موثرباشد

وی با اشاره به موضوع دوم جلسه امروز ستاد ساماندهی ازدواج جوانان گفت: جامعه ما در زمینه ازدواج با دغدغه‌هایی مواجه است. سن ازدواج و میزان طلاق در برخی نقاط کشور به ویژه کلان شهرها مانند تهران افزایش یافته است، بنابراین برای حل این موضوع لازم است راهکارهایی ارائه شود و از همه فرصت‌های دستگاه‌ها در این زمینه در جهت ترویج ازدواج آگاهانه، پایدار و آسان استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه گزارش‌هایی ارائه شد و مولفه‌های موثر در زمینه ازدواج جوانان مطرح شد. مسکن ووام قرض الحسنه می‌تواند در زمینه ترویج و ترغیب ازدواج جوانان موثرعمل کند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه مشخص نشدن اختیارات وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان از سوی مجلس، گفت: اینطور نیست که وزارت جوانان کل موضوعات مربوط به جوانان مانند اشتغال و مسکن را پوشش دهد؛ بلکه بر اساس قانون پنجم توسعه قرار است وزارتخانه‌های مختلف به این موضوع بپردازند و عملکرد آنان در زمینه جوانان را وزارت ورزش و جوانان پیگیری و پایش کند.

عباسی تاکید کرد: اختیارات وزارت ورزش و جوانان همان اختیارات و وظایف سازمان ملی جوانان است.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.